Silnik Mitsubishi 1.8 16V MIVEC o mocy 140-143KM miał zastosowanie w samochodach Mitsubishi Lancer VIII. Konstrukcja japońska, w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu MIVEC. Jednostka może pochwalić się wysoka kulturą pracy świetną dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka mało awaryjna i nie stwarzająca większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i pilnowania przeglądów co 20 tys/km,plusem jest rozrząd opart na łańcuchu.Niestety serwis oraz części nie należy do tanich,nie wszystkie części kupimy jako zamienniki a oryginały w ASO są dosyć drogie.
Nie zalecany jest montaż instalacji LPG -jeżeli jednak zdecydujemy się montaż musimy to zrobić w renomowanej firmie oraz zastosować lubryfikację.Plusem jest oferowana przez Mitsubishi wersja silnika 1.8 przystosowaną do instalacji LPG która miała wzmocnione gniazda zaworowe oraz zawory. Również musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 45tys/km !!! Po za tymi mankamentami silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy,przyzwoity poziom spalania oraz trwałość.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 6) | (8.9) |
Trwałość | 9.8/10 |
Utrzymanie | 7.3/10 |
Dynamika | 9.5/10 |