Silnik Mercedes 3.5 V6 BiTurbo 333KM M276 evo był stosowany w latach 2014-2021 jako kolejna odmiana z rodziny M276 wyposażona w TwinTurbo.
Jednostka jest spokrewniona z konstrukcją Chryslera Pentastar kiedy był on współwłasnością Daimler AG. Konstrukcja wykonana z aluminium, z powłoką cylindrów w technologii Nanoslide, wyposażona w niezależne zmienne fazy rozrządu 12 zaworów dolotowych oraz 12 wydechowych. W jednostce zastosowano nowoczesny układ z wtryskiem bezpośrednim z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi oraz system start&stop.
W silniku wprowadzono najnowsze nowinki technologiczne, które wpłynęły na dużo wyższą kulturę pracy od poprzednika jak również niższy poziom spalania. Producent podaje że wszystkie te zabiegi w znacznym stopniu obniżyły poziom spalania sięgającym do 24%. Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, bardzo dobrą dynamiką oraz świetną elastycznością.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
TwinTurbo
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |