Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 3.0 V6 24V TwinTurbo 333KM-367KM M276 evo

9159
Silnik Mercedes 3.0 V6 24V TwinTurbo 333KM-367KM M276 evo

Silniki Mercedes V6 / V8 / V12 są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz

Silnik Mercedes 3.0 V6 BiTurbo 333KM-367KM M276 evo był stosowany w latach 2014-2021 w szeregu modeli Mercedes Benz. Jest to odmiana wyposażona w turbodoładowanie z podwójnymi turbosprężarkami IHI.

Jednostka jest spokrewniona z konstrukcją Chryslera Pentastar kiedy był on  współwłasnością Daimler AG. Konstrukcja wykonana z aluminium, z powłoką cylindrów w technologii Nanoslide, wyposażona w niezależne zmienne fazy rozrządu 12 zaworów dolotowych oraz 12 wydechowych. W jednostce zastosowano nowoczesny układ z wtryskiem bezpośrednim z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi oraz system start&stop.


W silniku wprowadzono najnowsze nowinki technologiczne, które wpłynęły na dużo wyższą kulturę pracy od poprzednika jak również niższy poziom spalania. Producent podaje że wszystkie te zabiegi w znacznym stopniu obniżyły poziom spalania sięgającym do 24%. Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, bardzo dobrą dynamiką oraz świetną elastycznością.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

TwinTurbo

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom splania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 25.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

18%
11%
4%
50%
4%
4%
11%
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

13.09.2024 W205 AMG C43
(9.3)
Opinia: Rewelacyjny silnik. Da się podnieść moc do 410-440 KM. Ale i bez tego silnik kręci się świetnie. Jazda to czysta przyjemność. Osiągi fantastyczne. Z tym silnikiem ma się w zasadzie dwa auta w jednym. W trybie jazdy ekonomicznej na dobrym paliwie spala na prawdę przyzwoicie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Potrafi być oszczędny Wysoka moc Elastyczny
Wady: Wysokie koszty
  • Silnik: 367KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię