Silnik Mercedes 2.8 V6 18V 197/204KM miał zastosowanie w latach 1998-2004 w modelach Mercedesa klasy C, E oraz SL.
Jednostki z rodziny M 112 były produkowane w Niemczech / Bad Cannstatt/ w latach 1997-2008 zasilał szereg modeli koncernu Mercedes-Benz.Był to pierwszy silnik V6 wyprodukowany przez Mercedesa który zastąpił starszą wersje M104.Konstrukcja silnika aluminiowa wykonana w systemie Siluminu(stop aluminium oraz krzemu) z tłokami aluminiowym pokrytymi żelazem.Wszystkie korbowody wykonane z kutej stali a wałki rozrządu odlane z żeliwa.
Ze względu na nietypowe rozwarcia kata cylindrów 90 stopni które było bardzo nietypowe, konstruktorzy wprowadzili wałek wyrównujący którego celem było wyeliminowanie drgań.Te wszystkie zabiegi wpłynęły na jakość pracy jednostki oraz świetne osiągi,w tamtych czasach silnik uchodziła za jeden z lepszych na rynku motoryzacji.Jednak użytkownicy muszą liczyć się z wysokimi kosztami użytkowania takich jak serwisu części oraz spalanie.Rekompensatą za to jest wysoka kultura pracy bardzo dobra dynamika oraz świetne osiągi.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 18
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |