Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Kompressor 163KM to kolejna odmiana silnika z rodziny M111, która weszła do produkcji w 2000 roku i zasilała szereg modeli Mercedesa. Jednostka w odróżnieniu do słabszej wersji M111.94 z lat 1997-2000 została wyposażona w Kompresor.Konstrukcja został oparta na poprzednikach jednak w dużej mierze został poddana modyfikacji.
Do największych zmian trzeba zaliczyć nowy układ wtryskowy,większy stopień sprężenia,wyposażona w czujnik położenia wału i co ważne spełnienie norm spalin Euro4 .Te zabiegi w dużej mierze przyczyniły się do wyeliminowania poważnych usterek które trapiły starsze odmiany.Jednak niektórzy użytkownicy zgłaszają problem z uszczelką pod głowicą czy awarie elektryki,wszystko to uzależnione jest od odpowiedniego serwisu oraz eksploatacji Poza tym silnik może poszczycić się bardzo dobra dynamiką,wysoką kulturą pracy oraz świetnymi osiągami.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kompresor
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |