Silniki Mercedes R4 Kompressor / CGI / SFI są stosowane w samochodach marki
Silnik Mercedes 2.3 R4 16V 150KM zadebiutował w 1996 roku w modelu Mercedes ML i zastąpił słabszą odmianę o pojemności 2.2. Jednostka powstała na bazie wspomnianej wersji 2.2, która nie spełnaiła rygorystycznych norm spalin i musiała zostać zmodyfikowana. Ten silnik można spotkać także w odmianie wyposażonej w kompresor. Niestety jeśli liczymy na dobre osiągi to możemy być zawiedzeni zwłaszcza w modelu ML gdzie silnik musi sobie radzić z dużą masą pojazdu. Ponadto ta odmiana cierpi na poważne przypadłości takie jak rozciągający się łańcuch rozrządu, zapychający się układ spalin oraz awarie cewki zapłonowej i jej przewodów.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
przyzwoita kultura pracy
dobra dynamika (jedynie w modelach osobowych)
Wady
rozciągający się łańcuch rozrządu
problematyczny układ spalin
awarie cewki oraz elektryki
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Łańcuch
Ilość oleju silnikowego:
5.5-5.8 L, typ oleju: 10W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną