Silniki Mercedes R4 Kompressor / CGI / SFI są stosowane w samochodach marki
Silnik Mercedes 1.8 R4 16V 122KM to najsłabsza odmiana silnika z rodziny M111, która produkowana była od 1993 do 2000 roku i zasilała samochody Mercedes Klasy C W202. Konstrukcja silnika nieskomplikowana: blok żeliwny, głowica wykonana z aluminium z wtryskiem elektronicznym wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu. W ogólnej opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały jednak trzeba szczególnie zwrócić uwagę na problematyczny układ rozrządu !!! Zdarza się że łańcuch potrafi przeskoczyć, co wiąże się z poważnymi wydatkami. Poza tym jednostka jest trwała a jej serwis nie sprawia większych problemów.
Opinia:
Bardzo dobry i trwały silnik. Największy jego atut to kultura jego pracy, jest niezwykle przyjemny dla ucha oraz cichy. Pod maską mimo, że silnik jest ogromny, to jest dużo miejsca, a serwisowanie jest bardzo ułatwione, filtr powietrza czy oleju na samym wierzchu, tak samo z
wymianą świec itp. Nie bierze oleju ani płynów, w ogóle, choć ma już ponad 20 lat. Generalnie nie ma z nim problemów, to moje drugie auto z tym silnikiem, dodatkowo od 12 lat jest w nim zamontowany gaz i nie ma różnicy, a są oszczędności, bo jeżdżę bez cudowania, to średnio ponad 10L spala w mieszanym. Choć ma on mechaniczny wtrysk paliwa, ale sam jestem zdziwiony, że do tej pory bez żadnej awarii. Dynamika średnia, w trasie problemu nie ma, natomiast nie jest zrywny, w sumie auto waży 1.5t. Odpala zawsze od strzała nawet zimą. I na koniec zabrzmi to trochę śmiesznie, ale silnik jest po prostu ładny, zaglądając pod maskę nie czuje się takiej nijakości jak przy innych markach.
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
niezwykle trwały, 500k km to żaden wyczyn, współpracuje z LPG, brak poważnych usterek, cicha i miła dla ucha praca, łatwy w serwisowaniu
Wady:
średnia dynamika, średnie spalanie powyżej 10L pb, wiek egzemplarzy na dziś dzień
Silnik:
1.8 122KM
Rocznik:
1997
Przebieg:
322
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
29.03.2020W202 94r M111
(8.0)
Opinia:
Bardzo trwała konstrukcja, miałem kilka egzemplarzy jeździłem również pojazdami znajomych z tym silnikiem ja oraz nikt inny nie miał w nich żadnej poważnej usterki.Silnik trwały nie zawodny,tani w naprawach oraz prosty w serwisie.Bardzo dobrze sprawdza się z lpg.
10.0/10
8.0/10
6.0/10
Zalety:
Brak poważnych awarii Prosty w naprawach Tanie części zamienne
Wady:
Spore spalanie Przeciętna dynamika (polecam wersie z kompresorem) Problemy z wiązką w wersjach przed lftem
Silnik:
122/m111
Rocznik:
94
Przebieg:
300000
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
27.10.2016Mikołaj
(6.7)
Opinia:
Bardzo trwały motor. Tani w utrzymaniu (jak na Mercedesa). Spalanie średnie ze względu na wiek. Nowsze silniki spalają znacznie mniej oferując przy tym bardziej dynamiczną jazdę. Silnik dosyć toporny, jednak dla kogoś, kto chce po prostu "pobujać się" po mieście, wybór idealny.