Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.8 R4 16V CGI Turbo 156KM M271evo

11946
Silnik Mercedes 1.8 R4 16V CGI Turbo 156KM M271evo

Silniki Mercedes R4 Kompressor / CGI / SFI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • SsangYong

Silnik Mercedes 1.8 R4 16V CGI 156KM to najsłabsza odmiana z rodziny M271 evo wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę. Ta wersja weszła do produkcji w 2009 roku która była rozwinięciem odmiany M271 a jej podstawową różnicą jest zastosowanie turbosprężarki zamiast kompresora.Powodem wymiany doładowania było obniżenie kosztów oraz uzyskania lepszych parametrów silnika.


Kompresor potrzebował dodatkowej mocy silnika i był dużo cięższy a niżeli klasyczna turbina.Jednostka również otrzymała nowszy układ wtryskowy wyposażony w magnetyczne wtryskiwacze wielootworowe które wtryskują paliwo pod katem 30 stopni co w dużej mierze pozwoliło na obniżenie spalania.Te zabiegi spowodowały że silnik zyskała na dynamice oraz na niższych kosztach użytkowania.




Opis ogólny M271 oraz M271 evo

Jednostki z rodziny M 271 o pojemnościach 1.6l 1.8l weszły do produkcji w 2002 roku i były stosowane do 2015 roku a od 2009 r wprowadzono wersję Turbodoładowaną M271 evo. Konstrukcja 16 zaworowa ze zmiennymi fazami rozrządu wyposażona w kompresor lub turbosprężarkę.Blok wykonany z aluminium natomiast tuleje cylindrów z żeliwa całość sprzężona z łańcuchem rozrządu (niestety to nie jest jego mocna strona


.W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny,niestety często dochodzi do awarii osprzętu miedzy innymi koła zębatego wałka rozrządu jak również samego łańcucha który potrafi się rozciągnąć !!! Na szczęście nie jest to ogromy problem ponieważ serwis nie jest skomplikowany a dostępność części bezproblemowa np. wymiana łańcucha wraz z częściami to koszt w granicach 1500 zł. Po za tymi mankamentami silnik jest praktycznie bezawaryjny,plusem jest dobra dynamika oraz niezła kultura pracy.


Występują dwie wersje tej rodziny jedna wyposażona w klasyczną turbosprężarkę oraz wersja z kompresorem użytkownicy informują że odmiana z turbosprężarką jest o wiele cichsza.Podsumowując silniki z rodziny M271 są godne polecenia ich trwałość jest na dobrym poziome a serwis oraz części są ogólno dostępne w przystępnych cenach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka

Wady

  • rozciągający się łańcuch rozrządu !!!
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 0W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

54%
0%
0%
8%
0%
15%
23%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

26.01.2023 Mercedes C180
(9.7)
Opinia: Jest bardzo dynamiczny, turbo ciągnie z samego dołu, już od 1.5 tys obr. W mięsie pali sporo 11-12 w trasie znacznie mniej 7-8. Jest cichy, jazda 130-140 km/h pozostaje komfortowa.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika
Wady: Nietrwały łańcuch rozrządu
  • Silnik: C180
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam