Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.8 R4 16V VVT Kompressor 184KM M271

25299
Silnik Mercedes 1.8 R4 16V VVT Kompressor 184KM M271

Silniki Mercedes R4 Kompressor / CGI / SFI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • SsangYong
Silnik Mercedes 1.8 R4 16V o mocy 184KM to najmocniejsza  odmiana z rodziny M271 wyposażona w Kompersor .Tą wersję znajdziemy pod maską szeregu modeli Mercedesa Benz Klasy C,E oraz SLK  od 2002 roku.
Jednostki z rodziny M 271 o pojemnościach 1.6l 1.8l weszły do produkcji w 2002 roku i były stosowane do 2011 roku. Konstrukcja 16 zaworowa ze zmiennymi fazami rozrządu wyposażona w kompresor lub turbosprężarkę.Blok wykonany z aluminium natomiast tuleje cylindrów z żeliwa całość sprzężona z łańcuchem rozrządu (niestety to nie jest jego mocna strona !!!).W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny,niestety często dochodzi do awarii osprzętu miedzy innymi koła zębatego wałka rozrządu jak również samego łańcucha który potrafi się rozciągnąć


Na szczęście nie jest to ogromy problem ponieważ serwis nie jest skomplikowany a dostępność części bezproblemowa np. wymiana łańcucha wraz z częściami to koszt w granicach 1500 zł. Po za tymi mankamentami silnik jest praktycznie bezawaryjny,plusem jest dobra dynamika oraz niezła kultura pracy.Występują dwie wersje tej rodziny jedna wyposażona w klasyczną turbosprężarkę oraz wersja z kompresorem użytkownicy informują że odmiana z turbosprężarką jest o wiele cichsza.Podsumowując silniki z rodziny M271 są godne polecenia ich trwałość jest na dobrym poziome a serwis oraz części są ogólno dostępne w przystępnych cenach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Kompresor

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • rozciągający się łańcuch rozrządu !!!
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • wysokie spalanie (zwłaszcza w mieście)

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Wtrysk !!!

Silniki M271 występują w dwóch odmianach wtrysku

/ pierwsze lata produkcji wtrysk Wielopunktowy/

/nowsze modele wyposażone we wtrysk Bezpośredni/

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.5)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 6.4/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

17%
6%
39%
6%
11%
6%
17%
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

24.10.2024 W211 E200
(7.3)
Opinia: rewelacyjne auto,wygodne na długie trasy,bezpieczna jazda i NIEZAWODNOŚĆ jeśli sie dba o auto,mam przejechane bez wymiany rozrządu 321000 km....można?Można.
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: zawsze zapala,żadnych choinek ,zawsze pewny z roku 2008 o mocy 184KM.
Wady: Dużo pali po mieście to prawda,w granicach 11L
  • Silnik: 184 KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 321000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
27.01.2022 E klasa / W211
(5.0)
Opinia: Silnik nie nadaje się do miasta. Za dużo pali w E klasie W211. Posiada wady rozrządu, wariatorów, elektroniki, lewego powietrza, wycieki, pompe SBC i wiele innych drobnostek które powodują ciągłe przestoje, awarie lub choinkę na desce rozdzielczej. Naprawdę lepiej kupić japońską benzynkę jak Honda, bo Mercedes dobrze
  • 5.0/10
  • 3.0/10
  • 7.0/10
Zalety: kultura pracy
Wady: Od rozrządu po elektronikę to jedna wielka wada.
  • Silnik: M271 / 163KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 294000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam
06.01.2022 w211
(6.3)
Opinia: Wersja 1.8 kompressor 163 i 184KM na wtrysku pośrednim nadaje się do LPG. Ale, musimy być czujni, większość szukanych egzemplarzy ma albo źle wystrojoną instalacje, albo nieszczelny dolot/odme - pokazuje to jak drodzy użytkownicy nie dbacie o auta! Gdyby nie patologia z którą się spotykam typu: "-Panie, to
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Można jeździć z LPG. Znośna dynamika nawet przy automacie 5g.
Wady: Uważać na odme i rozrząd! Często padają sondy i zamienniki bez znaczka mercedesa zazwyczaj nie chodzą poprawnie.
  • Silnik: w211 1.8 kompresor 184KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
30.09.2021 W204
(9.7)
Opinia: Silnik bezproblemowy. Jeżeli auto przeglądasz systematycznie w warsztacie A nie u Pana Zenka w stodole.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Moc wystarczającą. Przynajmniej w moim przypadku. Auto C200 W204. Nie zgadzam się z opinią iż ten silnik nie nadaje się pod lpg. Mam założony stag 4 i śmiga jak burza.
Wady: Mógłby trochę mniej palić w mieście. Ale wiadomo na wodzie i powietrzu żadne auto nie jeździ.
  • Silnik: M271
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 184200
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
23.02.2020 S211 E200 Kombi
(9.3)
Opinia: Posiadam w211 w kombi z tym silnikiem od ponad 3 lat.Do teraz nie mam z nim zadnych problemow.Spalanie przy tej masie auta z automatem w porzadku.Jadac samemu w trasie z tempomatem mozna zejsc nawet do 7.5l/100 km.Idealny kompromis spalanie/moc.Wszystkie wymiany (filtry/oleje/czujniki/sondy lambda itp) mozna zrobic
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Latwy i bezproblemowy serwis Tanie czesci eksploatacyjne Dynamika (kompresor i jego odglos naprawde daja rade) Kultura pracy (rozgrzany silnik) Mozliwosc instalacji LPG
Wady: Na razie Brak
  • Silnik: 184/M271.956
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 177000
  • Spalanie: 9.7 l/100km
Polecam