Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.0 R3 12V 61KM-71KM M132

1390
Silnik Mercedes 1.0 R3 12V 61KM-71KM M132

Silniki Mercedes R3 / R4 Turbo / R6 Turbo są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • Infiniti

Silnik Mercedes 1.0 R3 12V o mocach 61-71KM wprowadzony do produkcji w 2006 roku zasilał modele Smart fortwo. Jednostka 3-cylindrowa opracowana przez inżynierów Mitsubishi, która występowała w dwóch odmianach – wolnossącej oraz doładowanej. Konstrukcja w całości wykonana z aluminium – blok oraz głowica, z podwójnym wałkiem rozrządu wyposażonym w zmienne fazy rozrządu MIVEC.


Wszystkie te zabiegi zdecydowanie wpłynęły na poprawę kultury pracy przez co kierowcy nie odczuwają że jest to jednostka 3-cylindrowa. Jednak trzeba nadmienić, że auta z tym silnikiem nie grzeszą dynamiką jak również spalanie nie należy do bardzo niskich. Średnie wynosi 7l/100, co nie jest wcale takim dobrym wynikiem jak na pojemność silnika oraz gabaryty auta. Poza tym jednostka jest bardzo trwała, nie przysparza użytkownikom większych problemów a dodatkowym atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • rozrząd na łańcuchu

Wady

  • słaba dynamika
  • zbyt wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.4-3.7 L, typ oleju: 0W40/5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

75%
0%
25%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami