Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 0.7 R3 6V Turbo 50KM-75KM M160

1294
Silnik Mercedes 0.7 R3 6V Turbo 50KM-75KM M160

Silniki Mercedes R3 / R4 Turbo / R6 Turbo są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • Infiniti

Silnik Mercedes 0.7 R3 6V 50/61/75KM wszedł do produkcji w 2002 roku wraz liftingiem modelu Smart. Jednostka 3-cylindrowa montowana w tylnej części auta,wyposażona w Turbosprężarkę firmy Garrett GT12 oparta w całości na poprzedniku o pojemności 0.6 (zwiększenie pojemności przez rozwiercenie).Konstrukcja wykorzystuje wtrysk wielopunktowym z pojedynczym wałkiem rozrządu SOHC oraz trójdrożnym katalizatorem.


Jednostka oferowana jest jedynie z 6-biegowym automatem sterowanym elektrycznie ,niestety jego przełożenia są bardzo powolne co sprawia że auto do steki przyspiesza ponad 15 s ale to zdecydowanie lepiej a niżeli w poprzedniej wersji gdzie wynosiło ponad 18s..Silnik o bardzo małej pojemności z nie dużą mocą skonstruowany do pojazdów miejskich gdzie sprawuje się bardzo dobrze.Niestety silnik cierpiał na dosyć poważne awarie które w rzeczywistości doprowadzały do jego uszkodzenia już przy przebiegu 100tyś/km !!!


Użytkownicy pojazdów z tym silnikiem wskazują problem z dużym poborem oleju jak również brak kompresji czy uszkodzenie pierścieni tłokowych.Również osprzęt nie należy do trwałych,często rozciąga się łańcuch rozrządu czy awarii ulega sprzęgło.W ogólnej ocenie jednostka sprawia dużo więcej problemów a niżeli przyjemności,jest głośna ma słabą dynamikę po mimo że jest wyposażona w turbosprężarkę..Bezsprzecznie do największych atutów trzeba zaliczyć bardzo niski poziom spalania które w mieście oscyluje w granicach 6l.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 6

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • niskie spalanie

Wady

  • głośna praca
  • słaba dynamika
  • poważne awarie przy przebiegach 100 tys/km
  • wypalanie gniazd zaworowych
  • uszkodzenia pierścieni tłokowych
  • duży pobór oleju
  • rozciągający się łańcuch rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 2.5-3.0 L, typ oleju: 0W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
33%
33%
0%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami