Silnik Mercedes 0.6 R3 6V 45/55/61KM wszedł do produkcji w 1998 roku i miał zastosowanie w samochodach miejskich Smart. Jednostka 3-cylindrowa montowana w tylnej części auta,wyposażona w Turbosprężarkę firmy Garrett GT12 .Konstrukcja wykorzystuje wtrysk wielopunktowym z pojedynczym wałkiem rozrządu SOHC oraz trójdrożnym katalizatorem.Jednostka oferowana jest jedynie z 6-biegowym automatem sterowanym elektrycznie ,niestety jego przełożenia są bardzo powolne co sprawia że auto do steki przyspiesza grubo ponad 18 s.
.Silnik o bardzo małej pojemności z nie dużą mocą skonstruowany do pojazdów miejskich gdzie sprawuje się bardzo dobrze.Niestety silnik cierpiał na dosyć poważne awarie które w rzeczywistości doprowadzały do jego uszkodzenia już przy przebiegu 100tyś/km !!! Użytkownicy pojazdów z tym silnikiem wskazują problem z dużym poborem oleju jak również brak kompresji czy uszkodzenie pierścieni tłokowych.
Również osprzęt nie należy do trwałych,często rozciąga się łańcuch rozrządu czy awarii ulega sprzęgło.W ogólnej ocenie jednostka sprawia dużo więcej problemów a niżeli przyjemności,jest głośna ma słabą dynamikę po mimo że jest wyposażona w turbosprężarkę..Bezsprzecznie do największych atutów trzeba zaliczyć bardzo niski poziom spalania które w mieście oscyluje w granicach 6l.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 6
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |