Silnik Jaguar 4.2 V8 32V 298KM AJ33/AJ34

6486
Silnik Jaguar 4.2 V8 32V 298KM AJ33/AJ34

Silniki Jaguar AJ-V8 są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Jaguar 4.2 V8 32V 298KM był stosowany w latach 2003-2006 w szeregu modelach Jaguara.Konstrukcja silnika bardzo trwała przy odpowiednim użytkowaniu nie sprawia właścicielowi większych problemów.Użytkownicy potwierdzają że przy regularnym  serwisowaniu pokonuję przebieg ponad 400 tys bez większych napraw.Trzeba nadmienić że w jednostce wyeliminowano problem z rozrządem (napinacz łańcucha )jaki miał miejsce w starszych odmianach,jak również problemy z panewkami.


Z racji nowszej generacji silnika znajduję się w nim więcej elektroniki co wiąże się w wyższymi kosztami w razie usterki lub jakiejś naprawy..Po za tym silnik można śmiało zaliczyć do udanych odmian jest trwały jego kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie jak również dynamika,po stronie minusów trzeba zaliczyć wysokie koszty serwisu oraz części jak również wysoki poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0/7.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.0)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

14.04.2021 Jaguar XF
(8.0)
Opinia: Silnik legenda. Wiele osób nie wie że 4.2 Jaguara nie ma samoregulacji zaworów. Jest to pośredni wtrysk więc pali samo LPG. Wiele jest zaniedbanych i pomimo pancernej konstrukcji można trafić na auto z panewką do wymiany. Ale części są dostępne. Stare dobre V8. Na gazie
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Świetny dźwięk, bezproblemowa pancerna konstrukcja, pośredni wtrysk umożliwia bezproblemową jazdę na LPG ale zalecana jest bogata mieszanka
Wady: Sporo pali, nie ma super dynamiki w porównaniu do nowych aut typu hotchatch, mały wybór na rynku i szybko się sprzedają zwłaszcza wersja na kompresorze.
  • Silnik: 298 KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 250 tys km
  • Spalanie: 17.0 l/100km
Polecam