Silniki Jaguar / Land Rover są stosowane w samochodach marki
Silnik Jaguar 2.5 V6 24V VVT 196-200KM został opracowany przez koncern Forda dla modeli Jaguar i był stosowany w latach 2000-2011. Silnik jest często mylony z konstrukcją Forda Duratec o tej samej pojemności, jednak nie są one identyczne. Jednostka wykonana z aluminium (blok oraz głowica) wyposażona we wtrysk wielopunktowy a układ rozrządu został oparty na łańcuchu – to cechy wspólne dla obu odmian.
Najbardziej zauważalne różnice to: wyższa moc dla silników Jaguara oraz zastosowanie zmiennych faz rozrządu VVT. Silnik może pochwalić się bardzo dobrą dynamiką wysoką kulturą pracy oraz niską awaryjnością co w przypadku Forda było utrapieniem. Trzeba nadmienić iż jednostka współpracowała z manualną skrzynią biegów jak również automatem oraz napędem na cztery koła.
Opinia:
Dobry, solidny silnik, ładne brzmienie, mocny i elastyczny. Awarii brak pod warunkiem wymiany oleju co 15 tys i filtrów. Mam go w LPG, przejechane już 150 tys. km. Trochę ciężko wymienić świece, gdyż jeden rząd jest od strony grodzi pod podszybiem ale da radę
to ogarniać samemu po zdjęciu kolektora dolotowego, generalnie prosta robota.
10.0/10
8.0/10
9.0/10
Zalety:
Moc, elastyczność, dynamika, trwałość, dobrze działa z instalacją lpg
Wady:
Wymiana świec, "pocenie" się silnika na bloku