Mazda

Silnik Mazda 2.5 16V MZR 170KM L5-VE

25433
Silnik Mazda 2.5 16V MZR 170KM L5-VE

Silniki Mazda MZR Serii Z / L są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.5 16V MZR o mocy 170KM z momentem obrotowym 226 Nm przy 4000obr.min był stosowany od 2008 roku w Mazdzie 6. Konstrukcja silnika technologicznie zaawansowana, wyposażona w rozrząd oparty na łańcuchu oraz system zmiennych fazach zaworów S-VT. Dynamika auta z tym silnikiem jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Mazda 6 do setki potrzebuje niespełna 8.3 sekund. Awaryjność silnika jest na niskim poziomie jednak jest to uzależnione od regularnych przeglądów oraz serwisu. Trzeba pamiętać, że Serwis Mazdy nie należy do tanich i w razie awarii musimy liczyć się z wyższymi kosztami w porównaniu do innych marek.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • łańcuch rozrządu

Wady

  • wysokie spalanie
  • drogi serwis oraz części

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.1)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

27%
23%
14%
9%
9%
9%
9%
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

25.10.2024 Mazda CX-7 2,5
(9.3)
Opinia: Jeden z lepszych silników jakie miałem, podczas redukcji brzmi jak 6 cylindrowiec , cichy i bezawaryjny(oczywiscie przy systematycznym serwisie olejowo filtrowym). Nie lubi krótkich dystansów . To co pisali poprzednicy bardzo paliwożerny ale za to idealny pod LPG.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc Cicha praca Bezawaryjny
Wady: Paliwożerny
  • Silnik: 165KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 195000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Polecam
27.01.2023 Mazda 6GH kombi
(9.7)
Opinia: Świetny bezobsługowy silnik, zero problemów, użytkowanie 5 lat (kupiony jako 10 latek), fajnie się wkręca, ciągnie od dołu. Spalanie na trasie 7-8,5l, miasto 10-12l. Olej wymieniany co 10k i śmiga jak nowy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: łańcuch na wiele tysięcy kilometrów elastyczność bezawaryjność całkiem miły dźwięk jak na 4 cylindry
Wady: szkoda że nie V6;)
  • Silnik: 2.5 MZR L5-VE
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 171000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
06.02.2020 Mazda 6 GH II
(8.3)
Opinia: Spalanie oleju około 69 [ml] na 1000 [km] - przebieg 100600 [km] - czyli idealnie. wymiana oleju co 10 tys [km] i będzie śmigał elegancko. Dużo lepsza jednostka od niemieckiej konkurencji.
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cichość pracy, małe spalanie, lubi LPG, dobra dynamika, nie czuć że pracuje pod maską silnik benzynowy
Wady: występujące wady to klapki w kolektorze dolotowym, wariator zmiennych faz rozrządu,
  • Silnik: 170 [KM]
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 100600
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam
20.12.2017 Bogdan
(9.0)
Opinia: Polecam bardzo dobry silnik jeden minus to duzo pali na krótkich odcinkach nawet 13l średnio 10l.Po za tym super osiągi,świetna dynamika i bardzo cicha praca.Zrobiłem 120tys i nic nie było grzebane przy silniku,obecnie na liczniku 232tys !!!
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mazda 6 2.5 170KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009 r 232tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam