Silnik Mazda 2.0 16V MZR o mocach 150/160KM miał zastosowanie w szeregu modeli Mazda.Jednostka wprowadzona na rynek w 2001 roku jako następca rodziny F,ciekawostką jest że tą odmianę znajdziemy w samochodach Forda pod nazwą Duratec.Konstrukcja została oparta na mniejszej odmianie 1.8 l w której wprowadzono kilka modyfikacji jedna z najważniejszych to w wprowadzenie kolektora dolotowego wykonanego z tworzywa sztucznego.Kierowcy użytkujący Mazdy z tym silnikiem chwalą jednostkę za dobre osiągi, niezłe przyspieszenie i dobrą elastyczność.
Silnik ma kilka drobnych przypadłości takich jak awarie eger-u, przepływomierza oraz najbardziej kosztowna awaria klap w kolektorze dolotowym. Czasami zdarza się nierówna praca silnika czego powodem może być silniczek krokowy lub przepływomierz, po jego przeczyszczeniu usterka powinna zniknąć.Na minus trzeba zapisać montaż instalcji LPG z powodu wrażliwych gniazd zaworowych !!! Poza tym awaryjność silnika jest praktycznie na zerowym poziomie.Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!!
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |