Silniki Mazda MZR Serii Z / L są stosowane w samochodach marki
Silnik Mazda 2.0 16V MZR o mocy 141-147KM miał zastosowanie w samochodach Mazda 5 oraz 6. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!! Kierowcy użytkujący Mazdy z tym silnikiem chwalą jednostkę za dobre osiągi, niezłe przyspieszenie i dobrą elastyczność.
Silnik ma kilka drobnych przypadłości takich jak awarie eger-u, przepływomierza oraz najbardziej kosztowna awaria klap w kolektorze dolotowym. Czasami zdarza się nierówna praca silnika czego powodem może być silniczek krokowy lub przepływomierz, po jego przeczyszczeniu usterka powinna zniknąć.Na minus trzeba zapisać montaż instalcji LPG z powodu wrażliwych gniazd zaworowych !!! Poza tym awaryjność silnika jest praktycznie na zerowym poziomie.
Opinia:
Właśnie przeczytałem o łańcuchu rozrządu z dożywotnią gwarancją, fajnie. Jednak. .. ten silnik wyje nie jedzie, jeśli ktoś posiadał cokolwiek z v6 lub turbo to ten silnik stoi w miejscu.
10.0/10
8.0/10
3.0/10
Zalety:
Solidny trwaly
Wady:
Głośny, wyje na wysokich obrotach, nie daje mocy bez wkrecenia na obroty nie jest oszczędny ale też nie chla zbyt dużo. Automat w 6 i z tym 2,0 uchodzi za awaryjny, choć z zalet , naprawa za 3 tyś.
Silnik:
147
Rocznik:
2008
Przebieg:
300000
Spalanie:
9.0 l/100km
Odradzam
07.11.2022Mazda 6
(9.0)
Opinia:
Mazda 6 polift, przejechane 250tys km. z czego 120 tys. na gazie. Zero awarii, po przejechaniu 80 tys. na gazie wyregulowane luzy zaworowe- koszt 800 zł. Olej wymieniany regularnie co 10 tys. km. Polecam ten silnik, wystarczy tylko pilnować interwału wymiany oleju.
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
Bezawaryjny, ekonomiczny
Wady:
Głośny przy wyższych obrotach
Silnik:
2.0
Rocznik:
2005
Przebieg:
250000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
23.11.2021Mazda 5
(8.3)
Opinia:
Silnik jest świetny, w mojej ocenie, na oleju Motul 8100 Econergy 0W-30 spala we Wrocławiu średnio w ciągu roku do 10 l/100 km (Mazda 5 - 1600 kg masy własnej z kierowcą i pełnym bakiem), na trasie do 120 km/h (przy jeździe bez silnego wiatru)
to ok. 6,5-6,8 l/100 km. Oprócz uszczelnienia rozrządu nie miałem z tym silnikiem żadnych przygód przez 80 tyś km., obecnie ma 180 tyś km. Zużycie oleju zerowe, zawory bez konieczności regulacji (benzyna), duży bak, dobra dynamika i elastyczność oraz kultura pracy silnika, dźwięk i chęć pracy na każdy obrotach silnika
9.0/10
8.0/10
8.0/10
Zalety:
W zasadzie 100% niezawodność (przez 14 lat, puściło uszczelnienie rozrządu), brak wycieków poza tym, brak zużycia oleju, bardzo dobry stosunek osiągów do spalania (skrzynia 6B), bardzo przyjemne brzmienie, ciąg przy każdych obrotach, brak kłopotów z nagarem (pośredni wtrysk), brak zaworu EGR (w Maździe 5), trwały
rozrząd, miarowa, równa i cicha praca silnika, brak wibracji.
Wady:
Trochę wysokie obroty po zimnym starcie (np. 2 tyś obr/min, a przez pierwsze metry ok. 1,5 tyś/min), dość głośna praca wtryskiwaczy benzynowych, spalanie zawsze mogłoby być odrobinę mniejsze - ale Mazda 5 to Van i ma co pchać przed sobą. Zawory mogłyby być regulowane hydraulicznie
lub chociaż mechanicznie, nie wykluczałoby to montażu LPG przy zachowaniu niskich kosztów regulacji zaworów.
Silnik:
147
Rocznik:
2008
Przebieg:
180000
Spalanie:
8.5 l/100km
Polecam
30.06.2020Mazda 5 LFF7
(10.0)
Opinia:
Łańcuch ma cykl wymiany co 300 tys kilometrów, a nie dożywotnia gwarancja...
W moim 2.0 puściły uszczelniacze zaworów na trzecim garze i w trasie auto łykało litr na 100km. Właśnie przechodzi remont kapitalny. Blok, głowica i gniazda ogólnie w dobrym stanie.
Korbowody bardzo ładne.
Tłoki jak
nowe.
Skorodowała chłodniczka oleju i kompresor klimy.
Idealny do gazu. Strojenia potrafi dokonać dzisieciolatek. Tylko trzeba bardzo uważać na system chłodzenia. Dobrze jest zamontować wydajniejsza chłodnicę.
Ogólnie polecam kolejny remont będę robił jak dobije do pół miliona.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Niezniszczalny blok z aluminium Trwały i banalny w budowie rozrząd na łańcuchu z bardzo długim cyklem wymiany. Idealny do gazu. Lubi dobry olej i wysokie obroty. Banalny w budowie.
Wady:
Puszcza na pierścieniach i uszczelniaczach. Nie wolno zaniedbywać wymian oleju. Podzespoly podatne na wysokie temperatury, szczególnie klapki kolektora.
Silnik:
2.0 146/LFF7
Rocznik:
2005
Przebieg:
225000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
08.03.2020Mazda 6 GH
(7.0)
Opinia:
Świetne auto, duża radość z jazdy. Dobra dynamika, atrakcyjny wygląd. Przestronne wnętrze i bagażnik (sedan). Warto zabezpieczyć podwozie przed korozją. Jeżdżę na LPG od 2 lat, zupełnie bezproblemowo. Spalanie w mieście 11l LPG, w trasie 8,5l LPG.