Silniki Mazda MZR Serii Z / L są stosowane w samochodach marki
Silnik Mazda 1.8 16V MZR 126KM o nazwie MZR miał zastosowanie w modelu Mazda MX-5 .Jednostka wprowadzona na rynek w 2001 roku jako następca rodziny F,ciekawostka jest to że tą odmianę znajdziemy w samochodach Forda pod nazwą Duratec.Konstrukcja 16zaworowa z blokiem żeliwnym oraz głowicą odlaną z aluminium wyposażona w układ rozrządu oparty na łańcuchu.Kierowcy użytkujący Mazdę MX=5 będą usatysfakcjonowani przyzwoitymi parametrami a co ważne niska awaryjność jednostki oraz osprzętu.Minusem jest dosyć duże spalanie jednak rozwiązaniem jest możliwość bezproblemowego montażu instalacji LPG.
Opinia:
Silnik sam w sobie jest okay. Nie pali dużo i po mieście w miarę zrywny. Spalanie mocno rośnie powyżej 130 km/h. Nie robi problemów, poza pierścieniami tłokowymi. Ford je źle zaprojektował i po pewnym czasie tak od około 100.000 przebiegu zaczyna brać olej z tendencją
wzrostową. Mazda po liftingu przeprprojektowała pierścienie. Remont nie jest problematyczny, majstry temat znają i robią. Koszt około 2.5 tysiąca.