Mazda

Silnik Mazda 1.8 16V MZR 116KM-120KM L8

50797
Silnik Mazda 1.8 16V MZR 116KM-120KM L8

Silniki Mazda MZR Serii Z / L są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 1.8 MZR L8 o mocy 116 lub 120KM miał zastosowanie w samochodach Mazda 5 oraz 6. Jednostka zbliżona konstrukcyjnie do odmiany 2.0 MZR 147KM o zdecydowanie mniejszych możliwościach, słabszej dynamice i ciut wyższym spalaniu. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!! Kierowcy użytkujący Mazdy z tym silnikiem chwalą jednostkę za niska awaryjność jednostki oraz osprzętu przy odpowiednim serwisowaniu można rzec że zerowa .Dodatkowym atutem jest możliwość bezproblemowego montażu instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • rozrząd na łańcuchu
  • możliwość instalacji LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (5.7)
Trwałość 5.9/10
Utrzymanie 5.9/10
Dynamika 5.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 4

Najbardziej awaryjna część

66%
7%
6%
3%
3%
2%
12%
Suma głosów: 94

Opinie użytkowników

19.02.2024 Mazda 6 ll
(1.0)
Opinia: Nie zbyt udana konstrukcja jedyny plus to wygląd oczywiście do puki nie zacznie rdzewieć . Miałem już wysoko prężny 2.0 143km. 2006r i teraz ma 1.8 benzyna 120km.2009r. 2.0 pojeździłem około roku i wymiana silnika a 1.8 jakieś nie całe 2 miesiące i to
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Brak
Wady: Silnik 2.0 d. Dynamiczny ale co chwilę coś jak nie puszcza czarnych chmur to trzeba go wymieniać. Z kolei 1.8 to straszny muł , do wyprzedzania traktorów to może jeszcze, ale nic więcej . Jak już wciśniesz mocniej to prosta droga na lawetę i po nowy silnik
  • Silnik: 1.8 120km
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 8.2 l/100km
Odradzam
22.11.2023 Mazda 6 gh
(6.0)
Opinia: Silnik nadmiernie pobiera olej
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 307000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Odradzam
16.05.2023 mazda 6 2002 1.8 benzyna
(3.0)
Opinia: Benzyna 1.8 2002- właściwie wszystko lipa, ciężko szukać pozytywów. Silnik bierze olej co chwile remont silnika (pierścienie,tłoki).Sprzęgło twarde, skrzynia nieważne czy nowa czy stara biegi wchodzą jak w jakimś jelczu (Ci co twierdzą inaczej chyba przesiedli się z golfa 2 i to jedyne czym nowszym
  • 4.0/10
  • 1.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Brak A może jedna się znajdzie. Traci na wadze przez korozje także co weekend jest coraz szybsza, taki agrotuning
Wady: Wysokie spalanie paliwa, oleju Pierścienie, tłoki co chwile do remontu Rdza
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 189000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
07.10.2022 mazda 6 ,1,8 16v ,120 KM
(8.3)
Opinia: Ogólnie samochód jest super -warunek,że olej w silniku dobrze dobrany i wymieniany jak trzeba z filtrem.Rdza podwozia jest najgorszym problemem -trzeba wyczyścić dobrze podwozie,odrdzewić i impregnować co kilka lat.Jak kto dba ,to i tak ma,Ja dbam i mi służy już 5 lat.1.8,16 v, 2003
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: silnik ok,o ile jest dobry olej !....dynamika o.k ,skrzynia biegów też o.k
Wady: rdza podwozia,,impregnować dobrze co 4 lata i będzie o.k.
  • Silnik: 1,8 , 16 v
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 330000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
07.06.2022 Mazda 6 GG
(8.0)
Opinia: Silnik bezobsługowy i bezawaryjny, o ile się o niego dba i prawidłowo eksploatuje. Moja Mazda ma 230 tys. na karku i poza wymianami oleju i filtrów nic się nie działo.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Trwały, niezawodny.
Wady: Głośny, słaba dynamika.
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam