Silnik Mazda 1.6 MZR Z6-DE o mocy 105KM to konstrukcja Japońska znana przede wszystkim z Mazdy 3. Jednostka bardzo trwała nie stwarzająca użytkownikom problemów, dodatkowym plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Biorąc pod uwagę, że silnik przeznaczony jest do samochodów segmentu C sprawdza się tam w 100%, moc jest wystarczająca a spalanie utrzymuje się średnio na poziomie 7L.
Do minusów można zaliczyć drobne awarie silniczka krokowego co objawia się nierówną pracą silnika, czasami jego wyczyszczenie skutkuje poprawą pracy. Zalecane jest również wymianę świec co 120tys/km na rynku poza Denso, które są kosztowne znajdziemy ich odpowiedniki dużo tańsze. Kierowcy użytkujący Mazdy z tym silnikiem chwalą jednostkę za niska awaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu można rzec, że zerowa. Dodatkowym atutem jest możliwość bezproblemowego montażu instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 9) | (8.5) |
Trwałość | 9.4/10 |
Utrzymanie | 8.7/10 |
Dynamika | 7.4/10 |