Silnik Mazda 1.5 MZR o mocy 102 lub 103KM z momentem obrotowym 137 Nm przy 4000 obr.min był stosowany od 2007 do 2014 roku w Mazdzie 2. Konstrukcja silnika technologicznie zaawansowana, wyposażona w rozrząd o zmiennych fazach zaworów S-VT, blok z aluminium oraz pierścienie tłokowe o niskim tarciu. Wszystko to miało przełożyć się na zmniejszenie spalania, zapewnienia lepszej pracy silnika oraz zredukowaniu emisji spalin. W opinii użytkowników silnik spisuję się bardzo dobrze jest cichy i oszczędny, średnie spalanie zamyka się w okolicy 6-7L.
Dynamika auta z tym silnikiem jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Mazda 2 do setki potrzebuje niespełna 11 sekund co jest niezłym wynikiem. Awaryjność silnika jest praktycznie zerowa, poza drobnymi usterkami takimi jak awarie świec zapłonowych. Producent zaleca ich wymianę co 60 tys. km jednak lepiej skrócić wymianę maksymalnie do 40tys.km. Serwis Mazdy nie należy do tanich, za to na rynku pod dostatkiem jest części zamiennych, które można zakupić w przystępnych cenach.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (7.3) |
Trwałość | 6.0/10 |
Utrzymanie | 6.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |