Silnik Hyundai/Kia 2.5 V6 24V G6BV o mocy 160-169KM znajdziemy pod maską Hyundai Sonata II oraz Kia Magentis I. Konstrukcja silnika oparta na technologii Mitsubishi – sprawdzona, trwała o dobrych osiągach. Jednostka 6-cylindrowa z wtryskiem wielopunktowym i rozrządem na pasku, którego interwał przypada na 90.000km, natomiast drugi trzeba wymienić przy 60.000km!!! Do największych kosztów które poniesiemy można zaliczyć właśnie wymianę rozrządu, ponieważ nie należy do tanich, w ASO około 1500zł a prywatnie w granicach 1000zł.
Silnik bardzo trwały, nie stwarzający większych problemów użytkownikowi przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 500 tys nie jest dla niego problemem. Największym minusem tej jednostki jest spalanie, ale nie ma się co dziwić bo odpowiada za to pojemność, moc oraz masa auta w których go znajdziemy. Cześć użytkowników decydująca się na montaż instalacji LPG musi wiedzieć, że silnik ma kolektor aluminiowy oraz sensor MAP zamiast klasycznego przepływomierza. Zalecany jest montaż instalacji sekwencyjnej!!!
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (9.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 7.5/10 |
Dynamika | 9.5/10 |