Silniki Hyundai/Kia GDI są stosowane w samochodach marki
Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V GDI o mocach 165KM-177KM to jednostka z rodziny Nu wprowadzona na rynek w 2012 roku. Jednostka miała zastąpić wysłużone już silniki z rodziny Beta które nie spełniały rygorystycznych norm spalin. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu.
Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 2.0 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności, nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na bardzo dobrym poziomie.
Opinia:
Posiadalem Hyundaia ix35 z tym silnikiem. Ogólnie tragedia. Olej wymieniany od nowości co 10 tys. Przy przebiegu 140000 km spalanie oleju ok 0.7 na 100 km, przy 155000 zaczęły stukac panewki. Spalanie w cyklu mieszanym 11 litrów, dynamika srednia. Ogólnie koreanczyki w tych rocznikach moim
zdaniem absolutnie nie są watę swojej ceny.
1.0/10
3.0/10
5.0/10
Wady:
Trwałość podzespołów silnika.
Silnik:
166 km
Rocznik:
2014
Przebieg:
155000
Spalanie:
11.0 l/100km
Odradzam
07.10.2022Hyundai I40 VF
(9.0)
Opinia:
Posiadam I40 z 2012 w połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. Zbiera się, trzeba to przyznać, łańcuch można nazwać łańcuchem a nie łańcuszkiem. Generalnie trwała konstrukcja. Poza miastem spalanie 7l nie stanowi wyzwania, w mieście potrafi wciągnąć nawet 14l (Warszawa + korki).
10.0/10
7.0/10
10.0/10
Silnik:
2.0 - 131 KW
Rocznik:
2012
Przebieg:
123000
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
18.01.2022Kia Sportage 3 FL
(9.3)
Opinia:
Witam, mam ten silnik i powiem szczerze, że rewelacja.
Silnik bardzo fajnie współgra z wysokiej jakości instalacją gazową STAG.
Osiągi na gazie nie różnią praktycznie od jazdy na czystej benzynie.
Warto nadmienić, że w moja Kia Sportage pobiera mieszankę benzyny i gazu.
Spalanie w ok
9gazu i 2,5benzyny jest w pełni akceptowalna.
10.0/10
9.0/10
9.0/10
Zalety:
spalanie,
łańcuch,
dynamika,
bardzo cichy
Wady:
nie znam :)
Silnik:
166
Rocznik:
2015
Przebieg:
111000
Spalanie:
11.5 l/100km
Polecam
20.12.2019KIA SPORTAGE
(9.3)
Opinia:
Mam ten silnik w Kia Sportage z grudnia 2014 roku,mam od nowości.Jestem bardzo zadowolony z tego silnika,wymiana oleju co rok,ogólna dbałość i chodzi bez problemów.Charakterystyczny klekocik tuż po odpaleniu kiedy jest zimny,trwaa może ok minuty.Silniki GDI z wtryskiem bezpośrednim tak mają,taką charakterystyka.Silnik zaczyna żyć po
3.000 obrotów,wiadomo wolnossący.Nie zamienił bym na 1.6 GDI z tyrbo sprążarką,które teraz Kia montuje w Sportage od 2015 roku,(nowa karoseria auta)
10.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamika-Trwałość-
Wady:
Nie widzę wad.
Silnik:
2.0 GDI 166 KM
Rocznik:
2014
Przebieg:
75.000
Spalanie:
10.7 l/100km
Polecam
28.09.2017Robert
(8.7)
Opinia:
Jeżdżę z takim silnikiem w i40 w wersji kombi w firmie,jestem pod wrażeniem wcześniej maiłem diesla 2.0 140KM ale tu rakieta.Rewelacyjna dynamika przyspieszenie i w porównaniu do diesla lepsza elastyczność jestem pod wrażeniem.Po 10 lat jazdy dieslem ten samochód i silnik mnie urzekł.
Nowoczesny cichy i w miarę oszczędny jak się jeździ spokojnie to spalanie na trasie 6.5L ale jak się ciśnie to nawet 8L ale średnio 9L to super wynika,auto duże ciężkie i mocny silnik.Awarii nie miałem żadnej tylko wymiany oleju to takie koszty.Naprawdę super silnik z dobrymi osiągami .