Kia

Silnik Kia 1.8i 16V DOHC 114KM-126KM T8B

4288
Silnik Kia 1.8i 16V DOHC 114KM-126KM T8B

Silniki Kia Motors T8 są stosowane w samochodach marki

Silnik Kia 1.8i 16V DOHC T8B o mocach 114 lub 126KM to konstrukcja japońska na licencji Mazdy stosowana w latach 2000-2006. Jednostka z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku którego interwał przypada na 90 tys km. Silnik o niezłej dynamice, przyzwoitej kulturze pracy oraz niskiej awaryjności.


Silnik zdecydowanie lepiej sprawuje się w trasie gdzie jego wartość oscyluje w granicach 7 l natomiast  w mieście zdecydowanie rośnie w górę dochodząc nawet do poziomu 13L,rozwiązaniem  jest bezproblemowy montażu instalacji LPG. Jednostka dobrze sie sprawuje na trasie, ma niezłą dynamikę i nie najgorszą kulturę pracy jednak przy prędkościach powyżej 120km/h silnik robi się głośny. Poza tym kierowcy chwalą sobie silnik za niską awaryjność i niskie koszty użytkowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika
  • niskie koszty użytkowania

Wady

  • wysoki poziom spalania w mieście

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
100%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

10.06.2021 Kia carens II
(9.0)
Opinia: 350tyś km(200tyś na lpg) i dalej śmiga nic mu nie dolega olej 10w40 co 15tyś km, rozrząd co 100tyś km, świece co 60tyś km i tyle. Paski osprzętu wymienione ostatni raz przy 200tyś km i do dzisiaj służą. Jak widać silnik jest naprawdę tani w
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bezawaryjność, kultura pracy - na wolnych obrotach ledwo słyszalny.
Wady: Głośny na wysokich obrotach
  • Silnik: 1.8 126km
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię