Silnik Hyundai 2.0 16V G4GC-G o mocy 136-139KM najczęściej spotykany w Hyundaiu Elantra oraz Coupe. Jednostka wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem na pasku a jego interwał przypada na przebieg co 60 tyś. Konstrukcja prosta nieskomplikowana a co za tym idzie trwała i tania w ewentualnych naprawach. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy oraz drobna elektryka.
Musimy również pamiętać o wymianie paska rozrządu po 60.000km bo jego zerwanie może spowodować kosztowne naprawy. Poza tymi mankamentami śmiało może powiedzieć, że silnik jest godny polecenia, dynamika może nie jest na najwyższym poziomie, ale za to spalanie jest w normie średnio 8l. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |