Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI G4FJ o mocy 177-204KM to jednostka z rodziny Gamma z turbodoładowaniem. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny o wysokiej kulturze pracy z przyzwoitym poziomem spalania.
W odróżnieniu od odmiany 1.6 GDI bez doładowania, silnik sprawuje się rewelacyjnie, jest dynamiczny i bez problemu przyspiesza już od najniższych obrotów. Ogromnym plusem jest idealne zestrojenie jednostki ze skrzynią biegów, przez co silnik jest bardzo elastyczny. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do niskich. Reasumując silnik 1.6 T-GDI jest przyzwoitą jednostką o niskiej awaryjności, nie przysparzającą użytkownikom problemów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 9) | (9.4) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 9.1/10 |
Dynamika | 9.7/10 |