Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V MPI G4FC o mocy 120-126KM występuje w miejskich i kompaktowych modelach Hyundai i Kia od roku 2006. Jednostka z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu wyposażona w bezstopniowy system zmiennych faz rozrządu CVVT. Konstrukcja prosta, a co za tym idzie trwała i tania w ewentualnych naprawach. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy oraz drobna elektryka.
Musimy również pamiętać o sprawdzaniu naciągu łańcucha rozrządu po 100.000km, może być niesłyszalny a jego uszkodzenie może spowodować kosztowna naprawę.Trzeba również pamiętać że silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy a co za tym idzie,luzy zaworowe trzeba regulować przy 100 tys/km. Poza tymi mankamentami śmiało można powiedzieć, że silnik jest godny polecenia, dynamika może nie jest na najwyższym poziomie ale za to spalanie jest w normie – średnio 7l. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 8) | (7.8) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 7.5/10 |