Silnik Honda 2.0 16V i-VTEC 150/156KM R20A

49847
Silnik Honda 2.0 16V i-VTEC 150/156KM R20A

Silniki Honda i-VTEC serii R są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 2.0 i-VTEC o mocy 150-156KM miał zastosowanie samochodach firmy HONDA Accord oraz CR-V. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniku K20- a obecna odmiana R20 pojawiła się w Hondzie Accord VIII i posiada jeden wałek rozrządu.


Jednostka z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna, największym mankamentem jest mechaniczna regulacja luzów zaworowych po 60tys/km. Silnik w porównaniu do poprzednika nie jest tak dynamiczny ale za to oszczędny, średnio spala 8.5L/100KM.


Jeżeli pokusimy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 20 tys/km!!! Jeżeli ktoś szuka jednostki o dobrych parametrach, wysokiej kulturze pracy to silnik 2.0 i-VTEC jest  idealna propozycją.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • przeciętna dynamika
  • regulacja luzów zaworowych
  • konsumpcja oleju przy wyższych przebiegach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

LPG -zalecano montaż instalacji z dodatkowym układem lubryfikacji gniazd zaworowych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

23%
3%
5%
3%
5%
5%
56%
Suma głosów: 39

Opinie użytkowników

26.03.2024 CR-V III
(9.7)
Opinia: W CR-V w automacie mógłby mieć ze 20Nm wiecej, ale zawsze można pociągnąć do odcinki. Silnik pięknie kręci się na wysokich obrotach(vtec robi robotę,takie mini turbo). Przy przebiegu 250kkm bierze 0,1l na 1000km czyli niewiele jak na hondę.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Prosty w serwisowaniu Bezawaryjny Lubi gaz bez lubryfikacji
Wady: Trzeba pamiętać o regulacji zaworów, ale to zawsze lepsze niż wymiana czego kolejek innego w dieslu.
  • Silnik: 2.0 i vtec R20.
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 255000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
20.09.2019 Honda Accord VIII
(9.0)
Opinia: Powyżej 4 tys zaczyna się zabawa fajna tym autem :) do tej pory nic się nie dzieje tylko serwis i tankowanie. Co do lubryfikatora w samochodach z lpg, jest on zbyteczny a zarazem nawet szkodliwy. Nie montujcie tego ustrojstwa, bo to tylko syf robi w
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: R20/156
  • Rocznik / Przebieg: 2009/ 132000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
29.08.2018 Ireneusz
(7.3)
Opinia: Globalnie nic nie dzieje się, paliwo do baku i można jechać. Od 150 km/h zaczyna być trochę głośno w kabinie.
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 2015/155
  • Rocznik / Przebieg: 2015/98000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
26.02.2018 Pawel
(9.0)
Opinia: moje klikniecie w opcję nie było w celu przeczytania tych komentarzy a tu... nagle dodało jako odpowiedź że nie polecam (przez przypadek :))
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 8 tourer 2.0 manual
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
16.03.2017 Darek
(8.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik bezawaryjny mocny i w miarę oszczędny,nie zawiódł mnie ani raz.Minusem jest drogi serwis w ASO ,ale już następnym razem rezygnuję i na własną rękę będę wymieniał olej filtry itd.Co do dynamiki jest Ok mogło by być lepiej ale nie jest źle na
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Accord VIII/156KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/145tyś
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam