Silnik Honda 1.8 i-VTEC o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach HONDA Civic oraz FR-V. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniku z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka praktycznie bezawaryjna, największym problemem może być spalanie oleju silnikowego o którego poziom trzeba dbać.
Silnik o charakterystyce sportowej lubiący wysokie obroty jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeżeli pokusimy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 20 tys/km!!! Jeżeli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik 1.8 i-VTEC jest idealna propozycją.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
LPG -zalecano montaż instalacji z dodatkowym układem lubryfikacji gniazd zaworowych
Średnia (głosów: 18) | (9.1) |
Trwałość | 9.7/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 8.3/10 |