Silnik Honda 1.5 i-VTEC o mocy 130KM miał zastosowanie od 2015r w samochodach Hondy: Jazz IV oraz HR-V II. Jednostka z wtryskiem bezpośrednim, z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Silnik to klasyczny wysokooborotowiec lubiący wysokie obroty aby uzyskać maksymalna moc musimy wyciągnąć do 6600or/min.
Niestety aby auto dobrze się zebrało podczas wyprzedzania konieczna jest redukcja nawet o dwa bieg w dół !!! Miłym zaskoczeniem będzie spalanie w cyklu mieszanym które wychodzi około 7 L w trasie poniżej 6L a w mieście to wynik 8L!!! Bardzo dobrym rozwiązaniem jest krótka manetka do biegów, która zachęca do mieszania biegami i nie jest uciążliwa. Podsumowując jednostkę 1.5 i-VTEC możemy śmiało stwierdzić, że auto z tym silnikiem zadowoli i spełni oczekiwania nawet wybrednego kierowcy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 3) | (7.6) |
Trwałość | 7.3/10 |
Utrzymanie | 7.3/10 |
Dynamika | 8.0/10 |