Silnik Honda 2.3i 16V VTEC o mocy 154KM znany z Hondy Accord stosowany w latach 1998-2002 to najmocniejsza wersja z rodziny F. Jednostka została wyposażona w systemem zmiennych faz rozrządu co wpłynęło wysoką kulturę pracy oraz bardzo dobra dynamikę. Jeżeli ktoś szuka jednostki mocnej i bardzo dynamicznej a przy tym bezawaryjnej to silnik jest idealną propozycją.W opinii użytkowników uchodzi za bardzo dobrą i sprawdzona jednostka o prostych rozwiązaniach i niskiej awaryjności.
Do największych mankamentów trzeba zaliczyć problemy z pompą paliwa oraz oraz aparatem zapłonowym jednak tyczy się to modeli z pierwszych lat produkcji.Przypadłością tych jednostek zwłaszcza nadmiernie wyeksploatowanych może być spalanie oleju silnikowego, sygnałem jest głośna praca silnika przy rozruchu – koniecznie sprawdzać poziom oleju !!! Silnik dynamiczny i zrywny o charakterystyce sportowej lubiący wyższe obroty , niestety przy tym paliwożerny.Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG jednak serwisanci nie specjalnie ją zalecają jak już to dobrej jakości i w wyspecjalizowanej firmie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (9.2) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 9.5/10 |