Silnik Honda 1.8 VTEC o mocy 136KM miał zastosowanie w samochodach HONDA Accord VI w latach 1998-2002. Konstrukcja silnika prosta, nie skomplikowana wyposażona w systemem zmiennych faz rozrządu VTEC. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna. Największym problemem może być spalanie oleju silnikowego, sygnałem jest głośna praca silnika przy rozruchu – koniecznie sprawdzać poziom oleju!!! Silnik o charakterystyce sportowej, lubiący wysokie obroty.
Jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny, jeśli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik jest idealną propozycją.Niestety trzeba się przygotować na dosyć duże spalanie,co prawda istnieje możliwość montażu instalacji LPG jednak serwisanci nie specjalnie ją zalecają.Trzeba również pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 40 tys/km
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 5) | (9.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.8/10 |
Dynamika | 8.2/10 |