Honda

Silnik Honda 1.6 16V VTEC-E 125KM D16Z

12710
Silnik Honda 1.6 16V VTEC-E 125KM D16Z

Silniki Honda VTEC-E serii D są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.6 VTEC D16 o mocy 125KM znany z Hondy Civic oraz CRX. Konstrukcja trwała, z prostymi rozwiązaniami bez zbędnej elektroniki co przekłada się na niską awaryjność i prosty serwis. Silnik sprawujący się idealnie w mieście jak również na trasie. Jego przyspieszenie i praca jest na dobrym poziomie. Atutem jednostki jest przyzwoity poziom spalanie średnio 8L,na 100KM a na trasie bez problemu osiągniemy wynik 6L. Musimy pamiętać, że w przypadku montażu instalacji LPG możemy mieć problemy głowicą. Poza tym jednostka trwała praktycznie bezawaryjna a dostępność części jest duża w bardzo przystępnych cenach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie sondy lambdy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 6 miesięcy
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

22.07.2017 Kamil
(8.3)
Opinia: Silnik bardzo dynamiczny ale paliwożerny,auto ma już 300 tys i silnik był po regeneracji takiego kupiłem.Jestem bardzo zadowolony chodziło mi o to żeby auto miło kopa i tak jest,na spalanie nie patrzę.Silnik chodzi jak zegarek,pięknie się zbiera i na trasie idzie jak po szynach.Zrobiłem nim
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Civic V/125KM
  • Rocznik / Przebieg: 1995/300.000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam