Silniki Honda VTEC-E serii D są stosowane w samochodach marki
Silnik Honda 1.6 VTEC D16 o mocy 110KM znany z Hondy Civic. Konstrukcja zaawansowana technologicznie o niskiej awaryjności ze zmiennymi fazami rozrządu. System V-TEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) czyli elektronicznie sterowanie zmiennych faz rozrządu, którego zadaniem jest podwyższenie mocy, poprawienie elastyczności przy niskim poziomie spalania.
Silnik sprawująca się idealnie w mieście jak również na trasie. Jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a spalanie jest na niskim poziomie średnio 6-7L.
Opinia:
Bardzo porządny, szczelny i bezawaryjny silnik. Ekonomia OK, dynamika bardzo fajna i odpycha lekkiego Civica jak odrzutowiec;) Wadą zespolu napędowego jest zestopniowanie skrzyni biegow. 3000 rpm pzy 100km/h to masakra dla uszu w trasie
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Bezawaryjnosc i brak oznak zuzycia. Po 180kkm nie trzeba bylo ani razu korygowac zaworow. Przy wymianach stary olej w kolorze herbaty. Stan rozrzadu po tym dystansie tez doskonaly ale wymienilem profilaktycznie. Latwy dostęp do filtrów i swiec.
Wady:
Trochę głośny.
Silnik:
D16V2
Rocznik:
2002
Przebieg:
180000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
10.02.2020Civic
(8.3)
Opinia:
Pisać o regulacji luzów jako minus to opinia krzywdząca dla tego silnika. Jest to zwykła część eksploatacji tak jak wymiana oleju, o której użytkownik wie od początku.
9.0/10
6.0/10
10.0/10
Silnik:
110
Rocznik:
205
Przebieg:
116
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
05.02.2020Civic 7 ,3 drzwiowy
(8.7)
Opinia:
Świetny silnik. Bije na głowę inne silniki 1.6. Mocy nie brakuje nawet przy 150 km/h. W trakcie użytkowania wad nie zaobserwowałem. W silniku nic się nie psuło.Olej od wymiany do wymiany 400 ml dolewane ale nigdy nie było minimum.. Sam samochód też bezawaryjny. Największą wadą
Hondy jest korozja i brak mechaników, którzy znają się na tym silniku. Drogi serwis: Wymiana rozrządy to koszt 1500 zł.
9.0/10
7.0/10
10.0/10
Zalety:
Świetna dynamika. Wysoka kultura pracy. Małe spalanie.
Wady:
Drogi serwis. Brak mechaników znających silnik.
Silnik:
110 d16V
Rocznik:
205
Przebieg:
116000
Spalanie:
7.5 l/100km
Polecam
01.11.2017Kamil
(9.0)
Opinia:
Motor bardzo dobry nie mam z nim problemów jedyne co to regulacja zaworów ale to mi się zdarzyło dwa razy.Spalnie do przyjęcia średnio 7L,prac silnik równa cicha,dobre przyspieszenie.Silnik lubiący wyższe obroty ładnie się wtedy zbiera a kultura pracy jest na wyższym poziomie,to takie moje odczucie.Duży
plus za bezawaryjność nic nie robiłem przy silniku po za wymianami oleju i to wszystko.Jak dla mnie jest super !