Silniki Honda SOHC serii D są stosowane w samochodach marki
Silnik Honda 1.4i D14 o mocy 90KM znany z Hondy Civic VI i VII. Konstrukcja trwała z prostymi rozwiązaniami, bez zbędnej elektroniki co przekłada się na niską awaryjność i prosty serwis. Silnik sprawujący się idealnie w mieście jak również na trasie. Jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie, w mocniejszej wersji dynamika na przyzwoitym poziomie.
Atutem jednostki jest przyzwoity poziom spalanie średnio 7L na 100KM a na trasie bez problemu osiągniemy wynik 5.5L. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a dostępność części jest duża w bardzo przystępnych cenach.
Opinia:
Ogólnie super motor, prosty i bez poważnych awarii, u mnie poleciała tylko cewka przy 113 tys. km a mam teraz 205 tys km- daily street-fighter. Suchy, nie lecą uszczelki jak w beemekach. Z gazem BRC pracuje wzorowo
9.0/10
9.0/10
8.0/10
Zalety:
Dość dynamiczny- na miasto spoko, na trasę ciut brakuje ale do 130 km/h jest ok (trochę głośno w środku kabiny bo nie wygluszona jak na mało miasteczkowego przystało)
Wady:
Trzeba robić te luzy zaworowe- ok. 350pln extra koszt- to na mały minus
Silnik:
1.4
Rocznik:
2005
Przebieg:
205000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
01.06.2021Honda Civic 1996 rok
(6.0)
Opinia:
Silnik D14A2 z 1996 roku, doskonałe zachowanie, inne ówczesne pojazdy typu golf, renault nie umywały się parametrami, jeździł z fitrem K&N, potem z instalacją gazową, wyjeździłem nim 190 tys kilometrów, po którejś zimie, mimo wykonanej konserwacji, prawie całe nadwozie pokryło się rdzą i to był
koniec współpracy, poszło do ludzi. Gdyby nie ta rdza to bym go miał dzisiaj, nie widzę zalet w obecnych pojazdach pomimo upływu 20 lat.
6.0/10
6.0/10
6.0/10
Zalety:
Dynamika, niezawodność, niskie koszty utrzymania, tani pasek i wymiana możliwa nawet samemu bo symbole i znaki na silniku oczywiście tego nie robiłem tylko u szpeca. Świetne własności samego nadwozia, zawieszenie, prowadzenie , wnętrze itp.
Wady:
Wysokie spalanie w mieście, konieczność regulacji zaworów oraz aparatu zapłonowego (rozdzielacz i kopułka ), niestety słabe zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia bo tak to bym do dzisiaj jeździł.
Silnik:
D14A2 90 KM
Rocznik:
1996
Przebieg:
od 30000 do 190000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
21.01.2020Civic MB2 5D 1.4
(7.7)
Opinia:
Moje D14A8 ma aktualnie 480tys. km. Z tego ponad 300tys na LPG sekwencyjnym. Pobór oleju na dzień dzisiejszy to około 0,5L/1000km. Nie dymi, nic nie widzę w lusterku. W największe mrozy odpala od strzału, pracuje równo i cicho. Ma moc, byłem z ciekawości na hamowni
- 88KM z 90 fabrycznych - wynik rewelacyjny po 23 latach i pół miliona km. Silnik starczy na 3 karoserie (rdza).
10.0/10
7.0/10
6.0/10
Zalety:
Trwałość, bezawaryjność
Wady:
jak to u Hondy - zaworki trzeba regulować, a razem z nimi do wymiany uszczelka pokrywy co podnosi koszty.
Silnik:
D14A8
Rocznik:
1997
Przebieg:
480000
Spalanie:
6.5 l/100km
Polecam
28.03.2019Civic VI gen
(8.3)
Opinia:
Nie wiem dlaczego skąd opinia, że pancerny silnik D14A4 jest niezalecany do instalacji LPG. Sam zrobiłem nim niecałe 100 tys. km na LPG, nic się nie dzieje. Dynamika silnika zaczyna się od 3,5 tys. obr/min. Pobiera niewielkie ilości oleju. Luz zaworowy reguluję co 30 tys.km.
9.0/10
9.0/10
7.0/10
Silnik:
D14A4
Rocznik / Przebieg:
1998 / 341000
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
27.06.2018Michał
(10.0)
Opinia:
Jakiś czas temu, trochę przez przypadek, kopiłem hondę VI z tym silnikiem. Silnik jest kompletnie bezawaryjny mimo tego że na niego nie "chucham". Świetna dynamika, ciągnie od niskich obrotów (trochę jak diesel) a na wysokich obrotach świetnie przyspiesza. Lubi wysokie i niskie obroty. Bierze niewielkie
ilości oleju.