Silnik Ford 1.5 R3 12V EcoBoost – opinie – wady – awarie

35209
Silnik Ford 1.5 R3 12V EcoBoost – opinie – wady – awarie

Silniki Ford 1.5 EcoBoost są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 1.5 12V EcoBoost to najnowsza konstrukcja koncernu Ford która została wprowadzona na rynek w 2018 roku wraz z modelem Ford Kuga. Na rynku występują odmiany o mocy 120KM, 150KM, 182KM lub 200KM. Jednostka wchodzi w skład nowej rodziny silników Dragon  o  pojemnościach 1.2 l oraz 1.5l, która zastąpiła starsze odmiany czterocylindrowe.
Konstrukcja nowoczesna, zaawansowana technologicznie, została oparta na sprawdzonej odmianie 1.0 Ecoboost z rodziny Fox.


Jednostka 3-cylindorwa z nowoczesnym bezpośrednim wtryskiem paliwa pod bardzo dużym ciśnieniem oraz turbosprężarką o niskiej bezwładności. Całość wykonana z aluminium,blok oraz głowica która została wyposażona w podwójny niezależny układ zmiennych faz rozrządu Ti-VCT.W jednostce wprowadzono nowsze rozwiązania układu rozrządu który jest oparty na łańcuchu.Również cały układ korbowodowy został specjalnie zaprojektowany aby wyeliminować wszelkie drgania i poprawić kulturę pracy 3-cylindrowej jednostki.Na uwagę zasługuję zastosowanie oddzielnej cewki na każdy cylinder ułatwia to lepszy rozruch zwłaszcza na zimnym silniku.


W zależności od odmiany jednostki zostały sprzężone z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem.Zamysłem konstruktorów było stworzenie 3 cylindrowej jednostki o bardzo dobrych parametrach która miała zastąpić 4-cylindrowe modele nie tracą przy tym na osiągach.Tak więc powstał nowoczesny silnik 3 cylindrowy spełniający wygórowane normy spalin który w przyszłości będzie napędzał szereg modelów Forda.Podsumowując,silnik 1.5 to bardzo zaawansowana konstrukcja o dobrych parametrach,wysokiej kulturze pracy oraz niskim poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.05-6.45 L, typ oleju: 5W20/ACEA A5/B5, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.1)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

72%
4%
4%
7%
7%
4%
4%
Suma głosów: 57

Opinie użytkowników

10.05.2024 Ford Escape 2020
(9.7)
Opinia: Fajny "bzyk" . Silnik naprawdę daje radę z tym niemałym autem i napędem AWD. Polecam przejażdżkę. Wiadomo że nie jest to dynamika na poziomie 2.0T ale jeździ lepiej niż większość 4 cyl. wolnossaków. Przyjemny poziom spalania. Bardzo przyjemny responsywny (brak turbo dziury) układ napędowy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: spalanie, dynamika, brak turbodziury
Wady: dźwięk
  • Silnik: 182 KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 30000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
12.02.2024 Escape
(9.7)
Opinia: Silnik 1.5 ecoboost 3 cylindry ma łańcuch rozrządu,a nie pasek.Nr części 2250308.Silniki od końca lutego 2019 mają pompę olejową napędzaną krótkim paskiem.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika
  • Silnik: 192KM
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 30.000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
03.02.2024 Ford Focus MK4 ST-Line
(9.7)
Opinia: Przejechałem prawie 50.000km tym silnikiem w moim FF MK4. Fabrycznie najmocniejsza wersja (182KM) w Focusie. Na ten moment uważam, że jest to wybitny silnik. Nie do poznania, że to 3-cylindrowa jednostka - brak terkotania, absolutny brak wibracji. Dźwięk (w wersji ST-Line ze sportowym wydechem) świetny - koledzy gardzący
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo dobra dynamika, świetna i precyzyjna reakcja na gaz (w trybie sport), bardzo przyzwoite spalanie (jeśli jeździ się delikatnie), dźwięk o wiele fajniejszy niż w starym 1.6/1.5 EB, wersja 182KM w serii zazwyczaj ma 192-196KM, wyjątkowa kultura pracy jak na 3-cylindrowy silnik, fajna krzywa mocy/momentu
Wady: silnik dosyć "transparentny" na użytkownika - ciężka noga jest karna zauważalnie wyższym spalaniem, delikatnie bierze olej (ok. 2 przedziałki na bagnecie na 15.000km)
  • Silnik: Dragon (3 cyl.) 1.5l 182KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 78.000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
22.11.2022 Ford Kuga
(6.3)
Opinia: Ogólnie poki co na duzy plus, poza ostatnim zapotrzebowaniem na skrócony interwał serwisu olejowego
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie
Wady: Dźwięk
  • Silnik: 1.5 150 km
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 380000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
20.10.2020 Focus MK4 Titanium Hatchback M6
(5.3)
Opinia: Trudno wypowiedzieć się pozytywnie. Do przebiegu 10 000 km. było miodnie. Dynamiczny, przyjemnie mruczał, aż chciało się przyspieszać. Lubi wyższe obroty przy zmianie przełożeń, spala mniej niż przy jeździe na taksówkarza. Ale po tym przebiegu zaczęły się problemy i trwają do teraz. Co prawda z
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamika (z początku) Dźwięk (z początku)
Wady: Wysokie spalanie w mieście Zadowalające spalanie w trasie Okropna kultura pracy po niecałym roku
  • Silnik: 1.5 150KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 28000
  • Spalanie: 9.4 l/100km
Odradzam