Silnik Ford 1.5 R3 12V EcoBoost 120KM

6778
Silnik Ford 1.5 R3 12V EcoBoost 120KM

Silniki Ford 1.5 EcoBoost są stosowane w samochodach marki

Silnik 1.5 12V EcoBoost 120KM to najnowsza konstrukcja koncernu Ford która została wprowadzona na rynek w 2018 roku wraz z modelem Ford Kuga .Jednostka wchodzi w skład nowej rodziny silników Dragon  o  pojemnościach 1.2 l oraz 1.5 l która będzie powoli zastępować starsze odmiany.Konstrukcja nowoczesna zaawansowana technologicznie została oparta na sprawdzonej odmianie 1.0 ecoboost z rodziny Fox.Jednostka 3-cylindorwa z nowoczesnym bezpośrednim wtryskiem paliwa pod bardzo dużym ciśnieniem oraz turbosprężarką o niskiej bezwładności.


Całość wykonana z aluminium,blok oraz głowica która została wyposażona w podwójny niezależny układ zmiennych faz rozrządu Ti-VCT.W jednostce wprowadzono nowsze rozwiązania układu rozrządu w którym zastosowano łańcuch.Również cały układ korbowodowy został specjalnie zaprojektowany aby wyeliminować wszelkie drgania i poprawić kulturę pracy 3-cylindrowej jednostki.Na uwagę zasługuję zastosowanie oddzielnej cewki na każdy cylinder ułatwia to lepszy rozruch zwłaszcza na zimnym silniku.W zależności od odmiany jednostki zostały sprzężone z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem.


Zamysłem konstruktorów było stworzenie 3 cylindrowej jednostki o bardzo dobrych parametrach która miała zastąpić 4-cylindrowe modele nie tracą przy tym na osiągach.Tak więc powstał nowoczesny silnik 3 cylindrowy spełniający wygórowane normy spalin który w przyszłości będzie napędzał szereg modelów Forda.Podsumowując,silnik 1.5 to bardzo zaawansowana konstrukcja o dobrych parametrach,wysokiej kulturze pracy oraz niskim poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.05-6.45 L, typ oleju: 5W20/ACEA A5/B5, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

56%
6%
6%
6%
13%
6%
6%
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami