Silnik Ford 3.0 V6 24V Duratec o mocach 197-203KM stosowany w modelach Ford Maverick został wprowadzony w 1996r. Silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa, rozrządem opartym na łańcuchu jest udaną konstrukcja mało awaryjna z bardzo dobrą dynamiką i wysoką kulturą pracy.Konstrukcja bloku wykonana z aluminium jak również głowica cylindrów DOHC,oraz aluminiowym kolektorem dolotowym. Jednak silnik nie jest wolny od usterek a najbardziej trapiące odmiany V6 to awarie pompy paliwa, przeważnie powodem togo jest złej jakości paliwo,również układ chłodzenia nie jest trwały a w szczególności trzeba zwrócić uwaga na klapy w kolektorze dolotowym.
Musimy pamiętać, że serwis i naprawy w przypadku silników V6 nie należą do tanich, plusem jest bardzo dobra dostępność części!!! Kolejnym minusem jest wysoki poziom spalania a co za tym idzie wysokie koszty utrzymania. Na szczęście silnik bardzo dobrze współpracuje z instalacja LPG jednak musi to być dobrej klasy instalacja oraz bardzo dobrze zintegrowana. Jeżeli silnik współpracuje ze złej klasy instalacją to może skończyć się awarią uszczelki pod głowicą. Reasumując silnik 3.0V6 jest bardzo udaną konstrukcją o świetnych właściwościach, wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej dynamice oraz niskiej awaryjności.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 30
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (8.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 6.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |