Ford

Silnik Ford 1.8 16V Duratec 120/125KM HE

150471
Silnik Ford 1.8 16V Duratec 120/125KM HE

Silniki Ford Duratec-HE są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Ford 1.8 Duratec o mocy 120 lub 125KM jest rozwinięciem starszej konstrukcji Zetec i miał zastosowanie w modelach Ford Focus, C-MAX, Mondeo a także Volvo S40 II generacji. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Silnika 16-zaworowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem na łańcuchu. Silnik nie specjalnie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to należy pilnować regulacji zaworów lub montować  instalację z lubrifikacją.

Koszty serwisu tej jednostki nie są wygórowane ale trzeba pamiętać o regularnych wymianach olejów i filtrów Ford zaleca co 20.000km. Użytkownicy radzą zmniejszenia interwału do 10.000km  max 15.000km i ważne aby lać olej odpowiedniej specyfikacji zalecanej przez serwis. Jeżeli zastosujemy się do zaleceń serwisu spokojnie możemy osiągać wynik 500 .tyś/km bez większych napraw. Spalanie 1.8 /125KM jest uzależniona od stylu jazdy jednak trzeba przyjąć że silnik średnio pali około 8L na 100KM.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo wytrzymała jednostka
  • mało awaryjna
  • dostępność części

Wady

  • spalanie oleju
  • drogi serwis LPG związany z regulacją luzów zaworowych (koszty dochodzą do 1000 zł)

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 42) (7.5)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 29 13

Najbardziej awaryjna część

29%
3%
54%
5%
2%
3%
5%
Suma głosów: 399

Opinie użytkowników

04.11.2024 Focus mk2 FL kombi 1.8
(9.7)
Opinia: Bardzo fajny, żwawy silnik. Idealnie pasujący do Focusa mk2 kombi. Zapewnia mu bardzo dobrą dynamikę - nawet z kompletem pasażerów i bagaży, przy jednoczesnym umiarkowanym zapotrzebowaniu na paliwo. Silnik nie ma hydraulicznej regulacji luzów zaworowych więc trzeba tego koniecznie pilnować i co ok. 30k (na LPG),
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika Spalanie takie jak 1.6 a znacznie lepsza elastyczność Łańcuchowy rozrząd, którego - dopóki nie hałasuje - nie trzeba ruszać wcale
Wady: -Trzeba pilnować luzów zaworowych W przypadku instalacji LPG koniecznie przed trzeba sprawdzić (i jeśli trzeba to zrobić!) luzy zaworowe. Lubryfikator nic tu nie pomoże. - w Focusach mk2 oferowany tylko ze skrzyniami 5b mimo, że elastyczność spokojnie pozwala na 6b
  • Silnik: 1.8/125
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 219
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Polecam
19.03.2024 focus mk2
(4.3)
Opinia: silnik porażka, przy 200 tys remont - zapieczone pierscienie - przejechane 10 tys i lancuch rozciągniety na maksa - konec zakresu napinacza. Kolejny remont i teraz 260 tys i lancuch do wymiany. Dalej bierze olej nierówno pracuje na wolnych , gasnie przy dojezdzie do swiateł.
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • 1.0/10
Zalety: brak
Wady: spalanie , dynamika
  • Silnik: 1.8/125 km
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 272
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
03.03.2024 Mondeo mk3 1.8
(9.0)
Opinia: Silnik Duratec 1.8 posiadam czy 2.0 pierścienie jak bierze olej raz dwa olej specyfikacji forda tak ale ja używam 5w40 penrite który spełnia specyfikację forda 5.w30 dlaczego?olej 30 jest za slaby do LPG w moim silniku sprawdza sie cena no niestety 200 PLN za
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Prosty tanie części silnik z c-max 1.8 qqdb te same
Wady: Trochę głośny ale mk3 ma słabe wyciszenie kabiny trzeba sobie samemu wyciszyć
  • Silnik: 1.8
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 320
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
29.11.2023 Focus Mk 2 fl 2008r.
(6.3)
Opinia: Ktoś chyba płaci tym wszystkim pozytywnym opinią, bo rzeczywistość jest inna.Silnik tragedia.Spalanie oleju w ilości do frytek, falowanie obrotów jak by był na rauszu.Jest żwawy to fakt, ale picie 13.4 /100 km. to porażka (średnie). Skrzynia 5 biegowa przyczynia się do tego spalania, brak 6 biegu.
  • 3.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, pakowany bagażnik
Wady: Paliwo i olejożerny, falowanie obrotów, głośny, brak 6 biegu, wszechstronne wycieki.
  • Silnik: 125
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Odradzam
18.11.2023 Mondeo MK3
(6.7)
Opinia: 200.000 tys km remont silnika (spalanie oleju), po remoncie przejechał 100.000 i na złom (tym razem wyrzucanie płynu chłodniczego ze zbiorniczka, cappuccino w układzie chłodzenia). Samochód wygodny i pojemne kombi, ale co z tego jak silnik wadliwy konstrukcyjnie.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Rozrząd na łańcuchu.
Wady: Rozsypujące się klapki w kolektorze (pęknięte części mogą przedostać się do zaworów). Falujące obroty. Duże spalanie oleju. Przy 200000 tys. km remont silnika.
  • Silnik: Duratec HE 1.8 125km
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam