Ford

Silnik Ford 1.8 16V Duratec 110KM HE

6890
Silnik Ford 1.8 16V Duratec 110KM HE

Silniki Ford Duratec-HE są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Ford 1.8 Duratec 110KM jest odmianą z rodziny Duratec-HE, która miała zastosowanie w modelu Ford Mondeo MK3. Bardzo udana konstrukcja która została oparta na starszej wersji ZETEC, mało awaryjna, z dobrą dynamiką oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jednostka 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa oraz z rozrządem opartym na  na łańcuchu. Silnik nie specjalnie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to należy pilnować regulacji zaworów lub montować  instalację z lubrifikacją.


Koszty serwisu tej jednostki nie są wygórowane ale trzeba pamiętać o regularnych wymianach olejów i filtrów Ford zaleca co 20.000km. Użytkownicy radzą zmniejszenia interwału do 10.000km  max 15.000km i ważne aby lać olej odpowiedniej specyfikacji zalecanej przez serwis. Jeżeli zastosujemy się do zaleceń serwisu spokojnie możemy osiągać wynik 500 .tyś/km bez większych napraw. Spalanie 1.8 110KM jest uzależniona od stylu jazdy jednak trzeba przyjąć że silnik średnio pali około 8L na 100KM.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoite osiągi
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • drogi serwis LPG związany z regulacją luzów zaworowych (koszty dochodzą do 1000 zł)

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.5)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 6.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

67%
0%
0%
11%
11%
0%
11%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

04.08.2024 Mondeo MK3 Liftback 2001
(8.7)
Opinia: Posiadam takiego Forda już 8 rok, w momencie zakupu pojazd miał 227 tys. km. Od razu po zakupie zamontowałem LPG i przyznam uczciwie - ani razu nie robiłem żadnej regulacji zaworów, ani nie stosowałem lubryfikacji. Obecnie auto ma 506 tys. km. Robi głównie trasy. Samochód pobiera
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: bezawaryjny, niezawodny
Wady: mała moc jak na tak ciężką budę jak mondeo mk3
  • Silnik: 1.8 110KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 506000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
05.01.2022 Mondeo MK3
(8.3)
Opinia: Jako podstawowa jednostka napędowa w Mondeo MK3 spisuje się bardzo dobrze. Co prawda nie jest to demon prędkości , ale nie można nazwać zawadzi drugą. Autem ciągnę przyczepę kempingową o masie około 1100 kg i daje radę.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Prosta konstrukcja bez większych wad .
Wady: Czasami przydało by się więcej momentu obrotowego.
  • Silnik: 110 KM /1.8
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam