Silnik Ford 1.4 16V Zetec-SE z rodziny Sigma o mocy 75KM miał zastosowanie w samochodach Ford Focus. Konstrukcja bardzo udana i sprawdzona, nie przysparzająca użytkownikom większych problemów a do najbardziej uciążliwych należą awarie ceki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Do bardziej kosztownej awarii można zaliczyć przedwczesne zerwania paska rozrządu!!! Serwis zaleca wymianę co 160.000km jednak jest to zbyt duży okres, lepiej skrócić jego wymianę maksymalnie do 100.000km pozwoli to na unikniecie poważnych awarii silnika.
Również montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tego typu silnika ze względu na wrażliwe głowice, kosztowne awarie z wypalaniem gniazd zaworowych!!! Jeżeli jednak zdecydujemy się to należy pamiętać o zamontowaniu dobrej klasy instalacji oraz o droższym jego serwisie, który wiąże się regulacja luzów zaworowych co 20-30 tys/km. Jeżeli zrezygnujemy z montażu LPG i będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Zawory.
Silnik 1.4 16V Zetec-SE nie ma hydraulicznych zaworów- praktycznie nie są regulowane a jeżeli już to najwyżej przy przebiegu 150.000/km
LPG – w razie montażu instalacji LPG luzy zaworowe trzeba regulować co20/30tys/km
Średnia (głosów: 4) | (8.2) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 6.3/10 |