Silniki Ford Duratec RoCam są stosowane w samochodach marki
Silnik Ford 1.3 8V Duratec RoCam o mocy 70KM jednostka benzynowa zasilająca Forda Fiesta. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem i łańcuchem rozrządu, dodatkowym atutem są zawory regulowane hydraulicznie.
Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie przepływomierza, alternatora oraz drobnej elektryki – świece, kable. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Opinia:
Jestem bardzo zadowolony, jedyna wymiana silnik krokowy, praca własną, znajduje się za kolektorem dolotowym.
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Silnik:
70
Rocznik:
2007
Przebieg:
197000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
09.12.2022Ford Fiesta MK V
(7.0)
Opinia:
Fiestą z tym silnikiem przejechałem 15 tyś km. Wbrew temu co większość osób pisze uważam, że ten silniczek daje sobie radę w nadwozi tej wielkości ale trzeba motor kręcić powyżej 3 tyś obr./min a to wiąże się z dużym spalaniem. Jednostka ta w trasie
jest bardzo ekonomiczna, na drogach krajowych, jadąc zgodnie z przepisami można osiągnąć bez problemu wynik 5l/100km, niestety w dużym mieście nie jest tak kolorowo i minimalne spalanie wynosi 8l a maksymalne prawie 10l/100km. Co do awaryjności to zdążają się awarie cewki zapłonowej, termostatu lub pęknięcia jego obudowy oraz awarie rozrządu ( głośna praca łańcucha). Niestety nie jest to jednostka tania w utrzymaniu, części faktycznie nie kosztują dużo ale ich wymiana już tak ponieważ dostęp do nich jest tragiczny : Wymiana łańcucha rozrządu wiąże się z demontażem skrzyni biegów, wymiana katalizatora z wymianą kolektora wydechowego itp
8.0/10
5.0/10
8.0/10
Zalety:
- Dynamika silnika
- Tanie części
- Nie spalanie oleju silnikowego
Wady:
- Duże spalanie paliwa
- Nie przemyślana konstrukcja - ciężki dostęp np. do rozrządu czy obudowy termostatu
- krótka trwałość łańcucha rozrządu
- Głośna praca
Silnik:
70KM/ A9JA
Rocznik:
2002
Przebieg:
170
Spalanie:
9.0 l/100km
Odradzam
06.12.2019Trzydrzwiówka MK chyba 6
(8.7)
Opinia:
Nie jest to Lamborgini. Niemniej wole moja Fiestkę. Nie zamieniłbym. Proste auto do miasta a i od czasu do czasu można się wybrać gdzieś dalej. Kupiony w 2006 roku za niespełna 34 000. Bez klimy , gole. Zrobiłem 130 000 km w większości po śląskiej
aglomeracji. W tym czasie wymieniłem z przodu sprężyny i amorki, chyba nawet 1000 zł nie wydałem. Wymiana płynów / olej rocznie mieszczę się w 180 / 200 zł. Lejemy i jedziesz proste.
10.0/10
10.0/10
6.0/10
Zalety:
Prosty , bezawaryjny, tania eksploatacja.
Wady:
Nie ma wad. Co można wymagać od takiej jednostki to to ze ma być bezawaryjny. A ze nie jest to demon zrywu No cóż...
Silnik:
1299 cm / 51 kW
Rocznik:
2006
Przebieg:
130 000
Spalanie:
6.5 l/100km
Polecam
17.07.2018Jacek
(9.3)
Opinia:
...piękno w prostocie. Dobry dostęp do podzespołów. Jedynie jak do tej pory wymiana części związanych z eksploatacją pojazdu. Naprawy bezproblemowo można wykonać w własnym zakresie choćby w oparciu o liczne prezentacje w internecie.