Ford

Silnik Ford 1.3 8V Duratec 60KM RoCam

7291
Silnik Ford 1.3 8V Duratec 60KM RoCam

Silniki Ford Duratec RoCam są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 1.3 8V Duratec RoCam o mocy 60KM miał zastosowanie w modelach Forda segmentu A oraz B takich jak Ford KA oraz Fiesta. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem i łańcuchem rozrządu, dodatkowym atutem są zawory regulowane hydraulicznie.


Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie przepływomierza, alternatora oraz drobnej elektryki – świece, kable. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta i trwała konstrukcja
  • regulacja zaworów hydrauliczna
  • dostępność części w niskich kosztach
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • przeciętna dynamika
  • awarie silnika krokowego
  • awarie przepustnicy
  • falowanie obrotów

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.3)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 4.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

9%
0%
9%
0%
27%
36%
18%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

23.11.2020 Fiesta MK6
(7.3)
Opinia: Mam Fieścinkę z silnikiem 1.3 60KM od roku i narazie jest bezproblemowa. Gdy ją kupiłem wymieniłem tylko przednie zawieszenie i to na tyle z wymian. Założyłem gaz do niej przy 118 tys km i zrobiłem 15 tys km tylko na gazie. Różnica miedz PB a
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Dobrze współpracuje z LPG Bardzo dobra dostępność części Niskie koszty utrzymania Hydrauliczne popychacze zaworów Prosta konstrukcja Bezawaryjna praca silnika przez długi czas
Wady: Słaba dynamika Mierne wyciszenie wnętrza
  • Silnik: 60/BAJA
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 133 000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię