Silniki Ford Duratec RoCam są stosowane w samochodach marki
Silnik Ford 1.3 8V Duratec RoCam o mocy 60KM miał zastosowanie w modelach Forda segmentu A oraz B takich jak Ford KA oraz Fiesta. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem i łańcuchem rozrządu, dodatkowym atutem są zawory regulowane hydraulicznie.
Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie przepływomierza, alternatora oraz drobnej elektryki – świece, kable. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Opinia:
Mam Fieścinkę z silnikiem 1.3 60KM od roku i narazie jest bezproblemowa. Gdy ją kupiłem wymieniłem tylko przednie zawieszenie i to na tyle z wymian.
Założyłem gaz do niej przy 118 tys km i zrobiłem 15 tys km tylko na gazie. Różnica miedz PB a
LPG jest nie wyczuwalna. Jazda na gazie takim silnikiem stała się tania jak barszcz, gdzie średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 7 l/100km (średnia z przebytych 15tys km). Do utrzymywania stałej prędkości jest ok ale jeżeli chodzi o wyprzedzanie to trzeba pokręcić silnik na wyższych obrotach aby w miarę żwawo wykonać manewr.
8.0/10
10.0/10
4.0/10
Zalety:
Dobrze współpracuje z LPG Bardzo dobra dostępność części Niskie koszty utrzymania Hydrauliczne popychacze zaworów Prosta konstrukcja Bezawaryjna praca silnika przez długi czas