Silnik Ford 2.0i 16V Zetec-R o mocy 173KM powstał przy współpracy z firmą Cosworth i był montowany w modelu Ford Focus ST. Jednostka została poddana szeregom modyfikacji między innymi zmieniono głowicę oraz wprowadzono zmienne fazy rozrządu CVT.W następstwie tych zmian silnik zyskał na mocy co przełożyło się na świetne osiągi,bardzo dobrą dynamikę oraz wysoką kulturę pracy.Jednostka bardzo udana i sprawdzona, nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów,do najbardziej uciążliwych należą awarie świecy zapłonowej, przewodów wysokiego napięcia, alternatorów i drobnej elektryki.Dużym minusem jednostki jest jej spory apetyt na paliwo dochodzący do 14L/100km!!! Po za tym jeżeli będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów i odpowiednio serwisować bezproblemowo uzyskamy przebieg 500tys/km!!!Podsumowując możemy stwierdzić, że silnik 2.0 16V Zetec jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Wersja -Duratec RS o mocy215 KM w Focusa RS.
Wersja- Zetec o mocy 173KM Focusie ST170, powstała przy współpracy z firmą Cosworth w której zastosowano zmienne fazy rozrządu (VCT)
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |