Silnik Ford 1.8i 16V Zetec-E o mocy 115KM miał zastosowanie w samochodach Ford Escort, Focus oraz Mondeo. Konstrukcja DOHC z dwoma walkami rozrządu, aluminiową pokrywą zaworów i aluminiowym kolektorze dolotowym i hydraulicznymi popychaczami zaworów. W 1995 roku silnik został poddany modyfikacji. Zastosowano plastikowy kolektor dolotowy i system recyrkulacji spalin EGR, dodatkowo popychacze zostały zmienione na mechaniczne z płytkami, zmodyfikowano pompę oleju i wydłużone korbowody. Silnik nie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to trzeba pilnować regulacji zaworów lub montować instalację z lubrifikacją. Jednostka bardzo udana i sprawdzona, nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów a do najbardziej uciążliwych należą awarie świec zapłonowej, przewodów wysokiego napięcia, alternatorów i drobnej elektryki. Dużym minusem jednostki jest jej spory apetyt na paliwo, w modelach segmentu D-Mondeo dochodzi do 14L/100km!!! Jeżeli będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (6.2) |
Trwałość | 7.0/10 |
Utrzymanie | 6.0/10 |
Dynamika | 5.5/10 |