Silnik Fiat 2.0 16V DOHC Turbo o mocy 186-205KM to jedna z odmian rodziny Fiat Twin Cam zaprojektowanej przez inżyniera Ferrari Aurelio Lampredi. Jednostka stosowana od 1993 do 2000 roku, którą znajdziemy w modelach Fiata oraz Lancii. W tej odmianie zastosowano turbosprężarkę, co przełożyło się na dużo lepsze osiągi oraz wyższą kulturę pracy. Został uznany za jeden z najlepszych silników w swojej klasie i był stosowany w rajdowych mistrzostwach świat przez Fiata oraz Lancię. To wersja z czterema zaworami na cylinder, która weszła do produkcji nieco później niż 8V i była uzupełnieniem gamy tej rodziny. Nowością było wprowadzenie nowej metody regulacji luzów zaworowych co na tamte lata było nowatorskim rozwiązaniem. W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny a jego serwis nie sprawia większych problemów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |