Silnik Fiat 2.0 16V DOHC Turbo 186KM-205KM Twin Cam

5287
Silnik Fiat 2.0 16V DOHC Turbo 186KM-205KM Twin Cam

Silniki Fiat Twin Cam są stosowane w samochodach marki

  • Fiat
  • Lancia

Silnik Fiat 2.0 16V DOHC Turbo o mocy 186-205KM to jedna z odmian rodziny Fiat Twin Cam zaprojektowanej przez inżyniera Ferrari Aurelio Lampredi. Jednostka stosowana od 1993 do 2000 roku, którą  znajdziemy w modelach Fiata oraz Lancii. W tej odmianie zastosowano turbosprężarkę, co przełożyło się na dużo lepsze osiągi oraz wyższą kulturę pracy. Został uznany za jeden z najlepszych silników w swojej klasie i był stosowany w rajdowych mistrzostwach świat przez Fiata oraz Lancię. To wersja z czterema zaworami na cylinder, która weszła do produkcji nieco później niż 8V i była uzupełnieniem gamy tej rodziny. Nowością było wprowadzenie nowej metody regulacji luzów zaworowych co na tamte lata było nowatorskim rozwiązaniem. W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny a jego serwis nie sprawia większych problemów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie osprzętu spowodowane dużymi przebiegami

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.2 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami