Silnik Fiat 1.6 8V MPI SOHC 88/90KM

4584
Silnik Fiat 1.6 8V MPI SOHC 88/90KM

Silniki Fiat SOHC Serii 128 są stosowane w samochodach marki

  • Fiat

Silnik Fiat 1.6 8V MPI 88/90KM miał zastosowanie w wielu modelach Fiata w latach 90-tych w modelach Fiat Punto oraz Tempra. Jednostka wyposażona we wtrysk paliwa wielopunktowy , z rozrządem na pasku. Konstrukcja bardzo trwała i mało awaryjna ale nie wolna od problemów. Jedna z nich to awarie przepustnicy, które objawiają się falowaniem na wolnych obrotach.


Silnik również boryka się wieloma drobnymi ale uciążliwymi usterkami elektryki takimi jak awarie alternatora oraz cewek. Musimy także pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu maksymalnie co 60 tys/km, oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za niską awaryjność oraz łatwy montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • drobne awarie osprzętu
  • przeciętna dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami