Fiat

Silnik Fiat 1.4 MultiAir – opinie – wady – awarie

79469
Silnik Fiat 1.4 MultiAir – opinie – wady – awarie

Silniki Fiat MultiAir są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.4 16V MultiAir występuje w odmianach mocy 105, 135, 140, 150 lub 170KM.Jednostka została opracowywana przez koncern Fiata od 2002 roku aż do 2009 roku, wtedy to miała zastąpić starsze  jednostki 1.4 T-Jet. Silnik technologicznie bardzo zaawansowany, w którym wprowadzono rewolucyjny system Multiair czyli elektro-hydrauliczne sterowanie zaworami dolotowymi bez wałka rozrządu. Technologia MultiAir zapewnia większy moment obrotowy,zwiększa moc oraz zmniejsza zużywa paliwa o 10% w porównaniu do wersji T-Jet.


Dodatkowo wszystkie odmiany silników generują o wiele mniej emisji Co2 do atmosfery co pozwoliło na uzyskanie norm spalin Euro5 oraz Euro 6.Niestety z barku możliwości uzyskania bardziej rygorystycznych norm spalin jakie obecnie obowiązują to jest Euro6d silnik w 2019 r został wycofany.Jak informują użytkownicy oraz serwisanci silnik 1.4 MultiAir jest jednostka dosyć trwałą i przy odpowiednim użytkowaniu nie będzie sprawiał większych problemów.Trzeba wspomnieć o kilku problemach z jakim spotkali się użytkownicy,do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie modułu sterującego zaworami !!!


Zaczątkiem tego jest głośna praca jednostki oraz specyficzny klekot przeważnie ma to miejsce przy przebiegach 150tys/km zdarza się również przy niższych ( koszt naprawy modułu to rząd wielkości 3.500 zł). Wpływ na to miał problem z nieodpowiednim smarowaniem oraz zbyt długim okresem wymiany oleju co 30tys/km lub 2 lata !!!Mechanicy zalecają maksymalnie zmniejszyć interwał do 10tys/km lub 1 rok !!!.Warto również zwrócić uwagę na sitko w korku oleju które często się zatyka warto sprawdzić go i  przeczyścić lub wymienić na nowe.


Problem z modułem i jego dużą awaryjnością dotyczy aut z pierwszych lat produkcji,po 2012 roku Fiat uporał się z tym problemem .Po za tym można śmiało stwierdzić że silnik 1.4 Multiair jest udaną konstrukcją która jest trwała oraz mało awaryjna a serwis oraz części nie sprawiają większych problemów.Kierowcy o zacięciu sportowym będą bardzo zadowoleni z jazdy autem z tym silnikiem, wysoki moment obrotowy oraz odpowiednia moc przekłada się na dobrą dynamikę.Warto nadmienić że w 2010 roku silnik 1.4 MultiAir Turbo zdobył nagrodę Engine of the year !!!


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • Trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • Awarie modułu Multiair /powód zbyt długi interwał wymiany oleju !!!
  • Awarie turbosprężarki/zatkanie filtra w przewodzie doprowadzającym olej do turbo

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Serwis przyjmuje wymianę oleju co 30 tys/km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają zmniejszenie interwału do MAX 10tys/km lub 1 roku !!! Pozwoli to na wyeliminowanie awarii modułu MultiAier !

Silniki 1.4 Multiair nie są zalecane pod instalację LPG,powodem całkowicie inne rozwiązania technologiczne np. brak przepustnicy czy dużo mniej miejsca dla instalacji.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.3)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

35%
0%
4%
2%
6%
9%
44%
Suma głosów: 54

Opinie użytkowników

05.03.2018 fa
(9.3)
Opinia: Dymaniczny silnik laczacy stosunkowo niskie koszty z ponadprzecietna dynamika.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Giulietta / 170KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012 / 78 000 km
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam
26.01.2018 Sonia
(9.3)
Opinia: Gulietta jest pięknym autem i porównywanie jej z topornym i ciężkim golfem jest bez sensu a poza tym to golf jest okrzyknięty królem komaktów przez niemiecką propagandę i przez to że Niemcy kupują swoje i promują swoje a tak naprawdę to dużo mu do króla
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Gulietta 1,4 Multi Aier
  • Rocznik / Przebieg: 2015 , 36000
  • Spalanie: 8.2 l/100km
Polecam
15.05.2017 Sm kol
(10.0)
Opinia: Silnik na razie bezproblemowy , świetne osiągi bo 170 KM i Turbo oraz wysoki moment obrotowy (250 Nm ) robią b. dobry efekt . Gulietta z tym silnikiem jest szybkim i sprawnym autem . .Niewiele jak na te osiągi pali.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Multi Air 170
  • Rocznik / Przebieg: 2014 / 35000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
15.05.2017 ANDRE
(8.7)
Opinia: Świetny silnik Multi Air w mojej Julce 170 KM prawie sportowe osiągi przy umiarkowanym spożyciu
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1,4 Multi Air 170
  • Rocznik / Przebieg: 2014
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam