Fiat

Silnik Fiat 1.4 16V T-Jet 150/155KM 198.A1

14930
Kategoria: Silniki Fiat T-Jet
Silnik Fiat 1.4 16V T-Jet 150/155KM 198.A1

Silniki Fiat T-Jet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Opel

Silnik Fiat 1.4 16V T-Jet o mocy 150 lub 155KM miał swój debiut w 2007 roku w nowym modelu Fiata Bravo. Konstrukcja silnika nieskomplikowana z układem wtryskowym pośrednim oraz rozrządem napędzanym klasycznym paskiem. Jedynym nowatorskim rozwiązaniem jest zastosowaniem Turbosprężarki IHI i Garetta co miało przełożyć się na dobre osiągi. Największymi mankamentami tej jednostki są awarie Turbosprężarki IHI – pękający korpus, ubytki płynu chłodzącego i przedwczesne zużycie sprzęgła w którym zastosowano dwumasowe (dotyczy to mocniejszych wersji).


Poza awariami wyżej wymienionego osprzętu nie zanotowano większych problemów. Silnik uważany jest za trwały i bez problemu można przejechać ponad 200tys/km bez najmniejszych awarii. Trwałość i mała awaryjność to zasługa prostej nieskomplikowanej konstrukcji, która jedynie została wsparta przez turbodoładowanie. Następcą 1.4 T-Jet jest silnik z oznaczeniem 1.4 Multi-Air o bardziej zaawansowanej technologi.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • Trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • Awarie Turbiny -pękające korpusy
  • awarie układu cieczy chłodzącej-ubytki płynu
  • szybkie zużycie sprzęgła w mocniejszych wersjach
  • sprzęgło z Dwumasą !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 2.9 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

6%
13%
6%
6%
19%
6%
44%
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

04.01.2024 Delta III
(10.0)
Opinia: Posiadam 1.4 T-Jet 150 km z LPG od prawie trzech lat z nalotem 246 000 km. Silnik dynamiczny i elastyczny, ogólna opinia jest taka że jest idiotoodporny - myślę, że coś w tym jest. Jednak nie jest bez wad - pękający kolektor wydechowy i korpus turbiny
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Elastyczność Trwałość
Wady: Pękający kolektor wydechowy Pękający korpus turbiny
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 246000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
24.04.2022 Lancia Delta III
(9.7)
Opinia: Nie żałuje zakupu. Za rozsądną cenę mam niezawodny silnik z LPG, o dobrej mocy.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, trwałość, oszczędny.
Wady: Brak :)
  • Silnik: 150 bhp
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam