Silnik Fiat 1.4 16V StarJet o mocy 95KM lub 100KM wszedł do produkcji w 2003 roku i ma szerokie zastosowanie do dnia dzisiejszego w samochodach Fiata. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km lub 5 lat.
W odróżnieniu od poprzednich wersji koncernu Fiata jednostka przeszłą szereg modyfikacji między innymi została wyposażony w system zmiennych faz rozrządu oraz EGR.Te oraz wiele innych rozwiązań miały się przełożyć dobre osiągach, niskie zużyciu paliwa oraz spełnienie norm spalin EURO4.Przez lata silnik przeszedł szereg modyfikacji i co ważne został dostosowany do rygorystycznych norm spalin Euro6d, które występują w autach po 2019 roku, tak jak to mam miejsce w modelu Fiat Tipo.
Jednostka trwała, nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora i najbardziej kosztowny element to wariator faz rozrządu. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie..
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 9) | (8.6) |
Trwałość | 9.7/10 |
Utrzymanie | 9.7/10 |
Dynamika | 6.4/10 |